Tavaly vették használatba az autósok az Orosházi úti turbó körfogalmat. Azóta több panasz is érkezett, amelyben a sofőrök vagy a közlekedést segítő táblákat hiányolják, vagy a kiépített szegélyekkel gyűlik meg a bajuk. A keskeny sávszélesség pedig a nagyobb teherautók esetében okozott gondot.
Éppen ezért a szakértők szerint fontos, hogy más körforgalmakkal ellentétben, itt az előjelző táblákat kell minél körültekintőbben megfigyelni, mert miután beérkeztünk a körforgalomba, már nincs lehetőség sávváltásra. Illetve kellő óvatosság, és biztonságos sebesség mellett az is elkerülhető, hogy az autó esetleg rámenjen a kiépített szegélyre
Wagner Antal, a Magura Hungary Kft. Autósiskola oktatója elmondta, hogy a nagyobb járművek esetében fokozottan figyelni kell arra, nehogy felszaladjon a kerék a kiemelt szegélyre, mert az könnyen megdobhatja az autót. Ezért mindenkinek azt javasolja, hogy biztonságos, egyenletes sebességgel közelítse meg a körforgalmat, és lehetőség szerint a forgalmi sáv közepére helyezze el a járművet, elkerülve ezzel az útra kihelyezett terelőkúpokat.
Az üggyel kapcsolatban megkerestük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t is, ott azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az Orosházi úti felüljárónál található turbó körforgalom a szabványoknak és az építési engedélyeknek megfelelően készült el. Néhány esetben azonban a teherautók rámennek a kiépített, kiemelt szegélyre. Ezért a Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgálatot rendelt el, melyet tavasszal fognak elvégeztetni. Ennek eredményétől függ, hogy szükséges-e beavatkozást végezni.
Vágvölgyi Nóra