Mosóczi László hozzátette: lehetőség szerint 2050-re a közlekedés szempontjából nullára kellene csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
Elmondta: a közlekedés a levegőbe jutó káros anyagok negyedéért felel, a kibocsátást akcióprogramokkal, fejlesztésekkel és új technológiákkal kell csökkenteni, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy egyre inkább nő a személyszállítási igény, illetve az elszállítandó áruk mennyisége is.
A fenntartható közlekedés négy nagy pilléren: a szénhidrogének visszaszorításán, a közlekedés digitalizációján, okos beruházásokon és innováción alapszik – hangsúlyozta, megjegyezve, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez a közösségi közlekedés mindenhol preferencia kell legyen.
A jövő az elektromos járműveké, ezért a kormány nemrégiben hozott döntést arról, hogy 2022-ben már csak elektromos autóbuszokat lehet újként üzembe helyezni, és a jelenlegi beruházások révén csökkenni fog az autóbuszok átlagéletkora is – emlékeztetett Mosóczi László.
Forrás: MTI