Napok óta büdös, rossz ízű, ezért ihatatlan ivóvízre panaszkodnak az orosháziak. Ugyan szerda délutánig kevesebb, mint 40 hivatalos bejelentés érkezett az Alföldvíz Zrt.-hez a társaság szakemberei azonnal elkezdték kivizsgálni a hiba okát – tájékoztatta a behir.hu-t a víziközmű-szolgáltató.
Kedden délelőtt érkeztek az első vízminőségi panaszok az orosházi felhasználóktól.
Azonnal elkezdtük kivizsgálni a bejelentéseket. A település teljes területén mintavételek történtek és a szakembereink gyorsteszteket végeztek több felhasználási ponton. Egyéb vizsgálatokkal pedig kizártuk annak a lehetőségét, hogy a víz minőségét befolyásoló külső szennyezés került a rendszerbe – tájékoztatta portálunkat Diós Zsolt, az Alföldvíz PR irodavezetője.
Az idén korán beköszöntő, szinte nyári időjárás miatt megnövekedett a vízfelhasználás, ezért új üzemrendet alakítottunk ki, mely a különböző vízadó rétegekből kitermelt vizek arányának megváltoztatásával járt. Az orosházi fogyasztók által érzékelt érzékszervi panaszok, úgymint a víz szagának és ízének változása a hirtelen megváltozott új üzemrend következménye.
A szolgáltatás során a korábban alkalmazott helyi fertőtlenítő szer mennyiségén nem változtattunk, más vegyszer továbbra sem kerül adagolásra.
A szolgáltató minden tekintetben ellenőrizte a hálózatra bocsátott víz minőségét, mely alapján az maradéktalanul megfelel az ivóvíz minőségét szabályozó kormányrendelet előírásainak, tehát a víz egészséges és fogyasztható– mondta el az irodavezető.
Az orosházi lakosok bejelentéseit figyelembe véve más üzemrendet alakítottunk ki, az érzékszervi panaszt okozó rétegekből csökkentettük a vízkitermelést, melyre az elkövetkezendőkben különös figyelmet fordítunk, kizárva az esetleges kellemetlenségeket.
Arra kérjük a fogyasztókat, hogy panasz esetén hívják az ingyenesen tárcsázható 80/922-333-as műszaki hibabejelentőt, illetve egy tiszta üvegbe vegyenek vízmintát, hogy a kiérkező szakembereink azt meg tudják vizsgálni – zárta a tájékoztatót Diós Zsolt.