Az oktatás és a mesterséges intelligencia kapcsolatáról, applikációfejlesztésről, a jövőről és a motivációról prezentáltak az Andrássy gimnázium diákjai. A 11.E osztály háromfős csapata, Balog Csenge, Eged Karolina és Koncz András Pallagi Csilla tanárnő vezetésével versenyzett a maratoni megmérettetésen. A csapat külső mentora pedig a Tesco gazdasági vezetője volt.
– A gimnáziumunk felől gondolkodunk, hogy a gyermekeket a tankönyvek, illetve a tantárgyak szürkeségéből minden úton-módon ki kell rángatni. Fontos, hogy meg tudják mutatni kreativitásukat, problémamegoldó képességüket és univerzális műveltségüket. Ez a verseny erre egy tökéletes példa, hiszen a csapatmunkán és a határidő betartásán túl el kell tudniuk adni magukat. Egy ilyen eseményen olyan kreatív energiákra és tantárgyköziségre van szükség, amiről egy modern, de klasszikus gimnázium nem mondhat le – fogalmazott Szabó László főigazgató. Hozzátette: nagy büszkeség számára, hogy ilyen jól teljesítettek a diákok és felkészítő tanáraik, peresze nem csupán az első helyezés miatt.

Pallagi Csilla elmondta, hogy az ötletversenyen a fiatalok nem csupán értékes nyereményekkel, hanem rengeteg tapasztalattal is gazdagodtak.
– Hosszú munka vezetett az első helyhez. Mikor valaki ilyen versenyre készül, akkor a kreativitás mellett hatalmas szükség van arra, hogy jól tudjon prezentálni a közönség előtt. Ez a verseny egy folyamat. Reggel megkapják a feladatot, hogy milyen témakörben kell ötletelniük és napközben, egy külsős mentor és a mentortanáruk segítségével ötletelnek, valamint üzleti tervez hoznak létre, hogy az általuk kigondolt szolgáltatás hogyan fog kinézni. Ezen túl a forrásmegjelölés is része a feladatuknak, de magát a felvevő piacot is meg kell találják – fejtette ki a csabai diákok felkészítője.
A fiatalok egy kommunikációt segítő alkalmazás ötletével nyertek.
– Voltunk már egy ehhez hasonló versenyen Szegeden, de nem ebben a felállásban. Szerintem nagyon jól működtünk együtt és remekül kiegészítettük egymást. Ez a korábbinál nagyobb verseny volt, és a bírók is neves személyek voltak, így ez most másfajta izgalmat hozott magával. Az applikációnknak a U-SKILL nevet adtuk. Azért ezt találtuk ki, mert a generációnkban felfedeztük azt a problémát, hogy a soft-skillek, mint az asszertív kommunikáció, a prezentációs képesség és a konfliktus-kezelő képesség, nem elég kifinomultak vagy kifejlettek. Emiatt több lehet a konfliktus is a diákok között, már csak az önkifejezés hiányosságai okán is – fejtette ki Eged Karolina. Mint mondta: mindannyiuknak jól esett, hogy bizonyíthattak, teljesítményüket a bírók is kiemelkedőnek tartották.
A U-SKILL egy hangfelismerő alkalmazás koncepciója, amely folyamatos visszajelzést adna két ember közötti kommunikáció minőségéről. Itt kiemelve a szóhasználat, a hanglejtés és a fogalmazás kérdését. A program pedig tanácsokat is adna a felhasználónak.
