A közlemény szerint a V-Híd Zrt. 210 tonnás SMD-80-as vágányépítő gépét a Budapest-Belgrád vasútvonal építéséről irányítja át egy időre, hogy segítse a csaknem három hete tartó helyreállítási munkákat a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei településnél. A gép Európában is kuriózumnak számít, mindössze három ilyen monstrum dolgozik a kontinensen - jegyezték meg.
Az SMD-80-as több száz méter megrongálódott vasúti pályát épít újra Kétpónál. A gép átvezénylésével a munka a tervezettnél jóval hamarabb befejeződhet, az ezzel járó plusz költségeket a vállalat magára vállalja - idézték a közleményben Sárváry István vezérigazgatót.
A V-Híd Csoport vezetője azt is elmondta: az ilyen helyzetek miatt is fontos, hogy a stratégiai ágazatokban működő vállalatok nemzeti tulajdonban legyenek, mert így az állam sem kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe.
A forgalmas vasútvonalon csaknem három hete dolgoznak a szakemberek, hogy helyreállítsák a baleset miatt tönkrement síneket, biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket. A baleset mindkét pályát megrongálta, így ezen a szakaszon napokig egyáltalán nem közlekedhettek a vonatok. A műszaki mentés után a bal vágányon megindulhatott a forgalom, de most is késésekre, járatkimaradásokra kell számítani. A szakemberek szerint a kisiklott kocsik olyan károkat okoztak, amelyek helyreállítása akár hetekig is eltarthatna - írták a közleményben.
A V-Híd Csoport Magyarország legnagyobb vasútépítője; vasúti pálya tervezéssel, -építéssel, vasúti vonalak felújításával, felsővezeték-építéssel, vasúti biztosítóberendezés gyártásával és vasúti szállítással foglalkozik. A teljesen magyar tulajdonban lévő társaság az Európai Unióban egyedülálló gépparkkal rendelkezik. A V-Híd Csoport több mint ezer embert foglalkoztat - tudatták a közleményben.
Forrás: MTI