Újabb két országban működik már a közösségi oldal hódító szolgáltatása, a Facebook Dating társkereső.
Kisgömböcként fal fel (vagy másol) aprótól álláshirdetésig mindent a Facebook: ez a termék pedig értelemszerűen a közösségi óriásvállalat válasza az OkCupidra, a Tinderre és társaira.
Sokakat meglepett, mikor a Facebook még májusban bejelentette, hogy online társkereső szolgáltatás indításán dolgozik. Aztán szeptemberben több hónapos tesztelés után Kolumbiában, a napokban pedig újabb két országban, Kanadában és Thaiföldön indította el a Facebook Datingot a magát felnőttként regisztrált felhasználóknak.
Miként a Tinderen, itt is az ismerkedők közötti földrajzi távolság az egyik szűrőtényező. Nem tudni, hogy röviddel a tavasszal kirobbant kínos Cambridge Analytica Facebook-ügy után bejelentett szolgáltatás beizzításának elsősorban piaci okai voltak, vagy részben éppen a terebélyesedő botrányról való figyelem elterelésének szándékával jelentették be.
A Dating jellegzetessége, hogy a többi társkereső szolgáltatástól eltérően nem önálló alkalmazás, hanem magába a Facebookba beépített kiegészítő programként működik, csak egy Dating profilt kell létrehozni.
Ennek piacépítési szempontból nyilván jelentős előnyei vannak, hiszen a Facebook felhasználók mintegy gyárilag kapnak lehetőséget az intim kapcsolatok keresésére. Más kérdés, hogy az utóbbi hónapok megszámlálhatatlanul sok facebookos adatkezelési hajcihője után hányan merészelik majd szerelmi életük titkait is a közösségi oldalra bízni.
Jelenleg az ismerkedés úgy zajlik, hogy ha a felhasználók kinéznek valakit, akivel szeretnének megismerkedni, a Dating profiljukból küldhetnek üzenetet neki. Ha a címzett válaszol, elindulhat a kétoldalú kommunikáció, de a felhasználók nem küldhetnek újabb, második üzenetet, ha az elsőre a másik fél nem reagált.
Nincsenek hivatalos információk arról, hogy a Facebook mikor teszi elérhetővé a többi országban a társkereső funkciót, de a fáma szerint nem kell sokáig várni, míg az egész világon elérhetővé válik.
Forrás: MTI