A két mozgalom célja, hogy felhívja a figyelmet a férfiak egészségügyi problémáira, a prosztatarákra és a hererákra, a kezdeményezések a szűrővizsgálatok fontosságát is hangsúlyozzák. Magyarországon 2009-ben indult el a kampány, 2016-tól már egyesületi formában. Békéscsabán évről-évre egyre többen vesznek részt a kezdeményezésben.
A No shave november kampány lényege, hogy ebben a hónapban a férfiak nőni hagyják a teljes arcszőrzetüket, illetve hajukat, a Movember mozgalom részeként pedig a bajusznövesztés a fő figyelemfelhívó eszköz. Idén a Békéscsabai Médiacentrum szerkesztősége is csatlakozott a kezdeményezéshez.
Az egyik békéscsabai borbélyműhely társtulajdonosa szerint bátrak és nyitottak a férfiak, hiszen egyre többen vágnak bele a bajusz-, illetve szakállnövesztésbe, ráadásul az aktuális trendek is ebbe az irányba mutatnak.
– Most már ez nem egy szembetűnő dolog, régebben általában ez egy stílus volt. A klasszikus körszakállak kicsit tatás megjelenést kölcsönöztek, most viszont tényleg divatos. Ezért szerintem sokkal többen belevágnak. Ha nem foglalkoznak vele, és nem használnak megfelelő szakállápoló készítményeket, akkor tud kellemetlenné válni a dolog. De ha szakemberhez fordulnak, akkor tényleg egy új megjelenést tudnak kipróbálni – fogalmazott Recskiné Bunzel Lívia.
Az, hogy valaki megnöveszti az arcszőrzetét nem szabad, hogy egyet jelentsen az ápolatlansággal – tette hozzá a tulajdonos. Mint mondta, a harminc napon keresztül növesztett, kezeletlen arcszőrzet azon kívül, hogy rendezetlen megjelenést kölcsönöz, zavaró és kellemetlen érzés is lehet viselőjének. A szakember szerint ezért ajánlott rendszeresen, havonta legalább két alkalommal borbélyhoz fordulni.