Ha egy munkáltató tavaly adott lakáshitel-támogatást a munkatársainak, akkor az erre vonatkozó rendelet szerint 2018. április 15-ig – illetve a munkáltató saját döntése alapján legkésőbb május 31-ig – kell összegyűjteni az ehhez kapcsolódó teljes dokumentációt.
Hamarosan itt lesz a lakáshitel támogatásban részesülők dokumentációs határideje. Ha ugyanis egy munkáltató tavaly adott lakáshitel-támogatást a munkatársainak, akkor az erre vonatkozó rendelet szerint 2018. április 15-ig – a munkáltató saját döntése alapján legkésőbb május 31-ig – kell összegyűjteni az ehhez kapcsolódó teljes dokumentációt – nyilatkozta Fata László, cafeteria-szakértő.
Elmondta, a munkatársaknak akkor is át kell adniuk a szükséges dokumentumokat a juttató cégnek, ha közben esetleg már megszűnt a munkaviszonyuk. Amennyiben egy munkáltató kiszervezte egy hitelintézetnek az adómentesség több kritériumának ellenőrzését, úgy a cég majd ezekről egy hitelintézeti igazolást kap. Ha viszont önállóan végezte ezt a feladatot a munkaadó, akkor nála kell, hogy meglegyen minden kritérium rendeletnek megfelelő dokumentációja, igazolása.
Fata László kiemelte: bár a juttatást szabályozó rendelet szerint a tavalyi lakáshitel támogatáshoz kapcsolódó dokumentáció utólag is begyűjthető szabályosan a fenti határidőig, de hasznosabb, ha előre – akár a juttatás kiadása előtt összegyűjtik ezen dokumentumok nagy részét a cégek, így nem a következő évben kell szembesülni az adófizetési kötelezettséggel. Fájó lehet ugyanis a munkáltatónak és a munkavállalónak is, ha a 2017-es juttatásról 2018 tavaszán derül ki, hogy mégis adózni kell utána. Ha a kapott összeg egy része vagy egésze nem felel meg az adómentesség feltételeinek, akkor bizony ezen összeg húsz százalékkal növelt értéke után kell jövedelemként adózni – emlékeztet Fata László.
Forrás: Profit7, Hunyor Erna Szofia