Felmérés: kiderült, mennyit szoktunk költeni karácsonykor

2019. december 5. 07:11 | Papp Ádám Sándor

Így karácsonyoznak a magyar internetezők. A Jófogás online karácsonyi felmérését összesen 10655 felhasználó (4155 nő és 6500 férfi) töltötte ki, legtöbben közülük 35-50 évesek.

A Jófogás online felmérése szerint az átlagos magyar internetező elsősorban a szűk családi körnek, 10-50 ezer forint értékben ajándékoz, és csak néhány héttel karácsony előtt, leginkább a tömött üzletekben kezdi el a meglepetések beszerzését. A legtöbbüknek azonban karácsonykor is fontos a környezetvédelem és a válaszadók körülbelül egyharmada használt termékeket is a fa alá tesz. Az ünnepi felmérést csaknem 11 000 Jófogás-felhasználó töltötte ki.

 

Hol vásárolunk?

 

A Jófogás 2019 novemberében elvégzett online felmérése szerint csaknem minden második ember még mindig plázákban és boltokban szerzi be az ajándékokat, de egyre népszerűbb az online vásárlás is. Ez utóbbi lehetőséget a válaszadók 30%-a jelölte meg, és az eredményekből az is kiderül, hogy leginkább a 21 és 50 év közöttiek látogatják ilyen célból a különféle webshopokat.

Az eredmények alapján viszont ünnepi vásárokban rendkívül kevesen (2%) szoktak ajándékokat vásárolni, és a saját készítésű, kézműves meglepetések is a lista végén kullognak.

 

Mennyit költünk és elsősorban kit szoktunk megajándékozni?

 

Legtöbben 10 és 50 ezer forint között költenek karácsonykor, minden 10. válaszadó azonban akár 200 ezer forintnál is többet. A megkérdezettek 61%-a elsősorban a szűk családi kört ajándékozza meg, és külön érdekes, hogy ajándékozási szempontból a tágabb családi kört a barátok megelőzik. A Jófogás felhasználóinak 15%-a ezzel szemben egyáltalán nem szokott karácsonykor ajándékozni.

 

Megfontolt vásárlók az utolsó pillanatosok hada ellen

 

A válaszadók legnagyobb része (45%) csak a karácsony előtti néhány hétben rohamozza meg a boltokat, azonban viszonylag sokan vannak (18%), akik már korábban is ünnepi lázban égnek, így akár már októberben elkezdik az ajándékok beszerzését.

Minden 10. ember viszont egészen biztosan szereti az adrenalint, hiszen mindezt egészen az utolsó pillanatra hagyja – velük lehetnek tele az üzletek december 23-án is.

 

Kis karácsony, zöld karácsony

 

Az is kiderült, hogy a Jófogás felhasználói mit gondolnak a valóban zöld ünnepekről: a válaszadók közel fele karácsonykor is nagyon fontosnak tartja a környezetvédelmet, és odafigyel, hogy ilyenkor se terhelje jobban a környezetet. Mindenképpen biztató, hogy egyre többen vannak (20%), akik idén először erre is szeretnének jobban odafigyelni.

A környezettudatos gondolkodás a karácsonyi ajándékok típusát tekintve is megjelenik: a Jófogás-felhasználók 37%-a szívesen vásárolna használt terméket karácsonyi ajándéknak. Ők leginkább a 16 és 35 év közötti válaszadók közül kerülnek ki.

A Jófogás a felméréssel, az ünnepi időszakban is arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy nemcsak anyagi megfontolásból érdemes használt árut adni és venni, hanem ezzel egyúttal a környezetünk védelméért is sokat tehetünk. Ugyanis a másodkézből beszerzett termékeket nem kell újra legyártani és leselejtezni. A Jófogás felhasználói így 2018-ban 200 000 tonna szén-dioxid kibocsátásától óvták meg a Földet. Ez a mennyiség 1 400 000 000 darab műanyag zacskó, vagy például 2 700 000 tricikli előállításához is elég lehet, 15 385 évig fedezi egy átlagos háztartás energiafelhasználását, sőt, olyan hatással van a környezetünkre, mintha 39 ezer autót vonnánk ki a forgalomból egy teljes évre, vagy ha minden évben 45 napra leállna Budapest teljes közlekedése!

 

 

A Jófogás online karácsonyi felmérését összesen 10655 felhasználó (4155 nő és 6500 férfi) töltötte ki, legtöbben közülük 35-50 évesek.

Forrás: LOUNGE Communication

 

További programok »

FEL