Elsősorban minőségi termékeket keresnek az emberek, és mindennél jobban ragaszkodnak a hagyományokhoz.
Ha a szilveszteri menüről van szó, a magyar vásárlók ragaszkodnak a hagyományokhoz, ugyanakkor ilyenkor a magasabb minőséget keresik a boltokban - közölte az egyik hazai hipermarket a Privatbankar.hu megkeresésére. Az áruházlánc az éves pezsgő és bor forgalmának mintegy 20 százalékát bonyolítja ilyenkor, míg virsliből az éves fogyasztás egyötödét, a lencséből pedig a felét ekkor vásárolják a fogyasztók.
Szilveszterkor különösen népszerűek a tokaji édes, illetve a szekszárdi és a villányi borok, pezsgők, valamint ezek magas kategóriájú, száraz változatai. Akárcsak a borok és a pezsgők esetében, virsliből is a magasabb kategóriájú – magas hústartalmú – termékeket részesítik előnyben a vásárlók. Fontos trend továbbá, hogy az allergén-, glutén-, illetve laktózmentes termékek iránt ugyancsak erősödik a kereslet. Emellett a pecsenyemalacra is óriási az érdeklődés, ebből tavaly 31 tonnát vásároltak a láncnál.
Hasonló a trend más boltokban is
Hasonló rohamra készül egy másik áruházlánc is, a szilveszteri dömpinget mintegy 450 tonna virslivel és 200 ezer csomag lencsével várják. Pezsgőből mintegy 1,5 millió palackkal táraztak be a boltok. A legkeresettebb pezsgők listáját itt az édes vezeti, ezt követi a félszáraz és a száraz. A különlegességek kedvelői válogathatnak a proseccók és az exkluzív, díszdobozos pezsgők között is. Virsliből itt is a magas hústartalmú készítményeket keresik, a legnépszerűbb a frankfurti és a juhbeles virsli.
Az ünneplés elengedhetetlen kiegészítői is megtalálhatók az áruházakban: mintegy harminchét féle partikellékkel készül az áruházlánc az új év köszöntésére. Ezek közül a legnépszerűbb a hagyományos konfetti, a konfettiágyú és a trombita, valamint a világító kiegészítők, például a karkötő, fejpánt és színes parókák.
Forrás: privatbankar.hu