György István kiemelte, az elektronikus rendszerre való átállással a jogosultsági kör, illetve a támogatások mértéke nem változik, az ügyintézés lesz egyszerűbb.
Az új rendszer nagyjából 800 ezer embernek nyújt újfajta kényelmi szolgáltatást, de jelentősen csökken az egészségügyi szolgáltatók adminisztrációs terhe is - tette hozzá.
Az államtitkár jelezte, azok sem esnek ki a támogatás igényléséből, akiknek nincs ügyfélkapus regisztrációjuk, számukra megmarad a korábbitól eltérő, de papíralapú ügyintézés lehetősége.
Labancz Attila, a Magyar Államkincstár lakossági szolgáltatásokért felelős elnökhelyettese elmondta: a költségtérítés igényléséhez már nem kell a háziorvost felkeresni, nem lesz szükség a menetjegyek gyűjtésére, elég a szakorvosnál jelezni a támogatási igényt, amelyet az orvos rögzít a rendszerben.
A beteg az ügyfélkapun elérhető elektronikus űrlappal igényelheti a költségtérítést. A nyomtatvány letölthető a kincstár honlapjáról is, és azt a beteg - kitöltés után - feladhatja postán, személyesen pedig a kormányablakokban vagy az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokon töltheti ki - mondta Labancz Attila.
Az igénylés leadása után egy napon belül megszületik a határozat, majd a következő munkanapon a költségtérítést átutalják az ügyfél számlájára, vagy megkapja postai kézbesítéssel. A június 30-áig igazolt papíralapú utalványok legkésőbb december 31-éig nyújthatók be a kormányhivatalokba - tette hozzá.
Forrás: MTI