Fokozatosan kezdenek átalakulni az autópálya matrica vásárlási szokásaink, egyre többen használják az internetet vagy mobiltelefonjukat – derül ki az OTP Mobil és az NRC közösen végzett, a hazai fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatásából.
A 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya matrica vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív vásárlási módot a hagyományos, korábban megszokott benzinkúton történő matrica beszerzése helyett.
A megkérdezettek közel hetven százaléka az online vagy a mobilon történő vásárlás legnagyobb előnyének a kényelmet, a gyorsaságot és a folyamat egyszerűségét jelölte meg. Egy év alatt jelentősen, 13 százalékponttal 36 százalékra nőtt azok száma, akik megbízhatónak tartják az online vagy mobilon történő vásárlást.
A felmérésből kiderül, hogy a fogyasztók még mindig az utolsó pillanatokban veszik meg a vinyettát, ez alól az éves, megyei illetve országos útdíjak a kivétel, ezeket inkább az év elején vásárolják meg.
Az adatok tanúsága szerint az applikációval matricát beszerzők közel háromnegyede férfi. Életkor tekintetében a 18-39 éves korosztály használja okostelefonját útdíj vásárlásra, a válaszadók 63 százaléka érkezik ebből az életkori csoportból.
Forrás: hirado.hu