A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a MediaMarkt megbízásából 2022. május 23. és 25. között 1091 válaszadói mintával.
A válaszadók 20 százaléka főként élményszerzés céljával, vagy kíváncsiságból e-rollerezik, 6 százalékuk pedig az autó helyett használja.
Bálint Péter, a MediaMarkt kategóriamenedzsere a közleményben kiemelte, az elektromos rollerek térhódításával egy új alternatív közlekedési eszköz ékelődött be a lakosok életébe, az eszköz népszerűségének növekedésében a pandémiának is nagy szerepe volt. Az e-rollerek iránti kereslet a vírus komolyabb hullámainak lecsengésével sem torpant meg, hiszen az elmúlt öt hónapban a forgalom ötszörösét érte el előző év ugyanezen időszakához viszonyítva.
A szakember a közleményben hangsúlyozta, az elektromos rollerekkel a belsőégésű motoros gépjárművekhez képest környezetkímélőbb módon, és viszonylag gyorsan lehet közlekedni.
A műszaki áruházlánc beszámolója szerint a legnépszerűbbek a közép- és felsőközép-kategóriájú, felnőtteknek szánt modellek, amelyek 25-30 kilométer hatótávúak, valamint egyre keresettebbek a 40-45 kilométer hatótávú, felső kategóriás rollerek is, ezek már több funkcióval, megbízhatóbb fékrendszerrel, beépített világítórendszerrel és akár sebességtartó automatikával is rendelkeznek.
Az eseti, vagy állandó jelleggel e-rollerezők 45 százaléka azt mondta, hogy szinte bárhol közlekedik az eszközzel, mindennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10 százaléka tartja ezt szabályosnak - írják a közleményben.
Forrás: MTI