Évről évre egyre többen fizetik be elektronikusan a közüzemi számláikat, tavaly a befizetési tranzakciók száma 33 százalékkal mintegy 4,4 millióra emelkedett a Díjneten, a rendszeren keresztül kifizetett számlák összege éves átlagban havi 3,5 milliárd forint volt, az elmúlt év utolsó hónapjaiban már elérte a havi 4 milliárd forintot - közölte a cég.
Az elmúlt évben csaknem 10 százalékkal, 608 ezerre emelkedett a Díjnet regisztrált ügyfeleinek száma. A társaság elektronikus számlakezelési szolgáltatásán keresztül bemutatott számlák száma 18 százalékkal, 7,3 millióról 8,6 millióra emelkedett 2017-ben, ezeknek több mint felét a rendszeren keresztül fizették ki az ügyfelek. Tavaly négy új szolgáltató csatlakozott a Díjnethez, amelyen keresztül ma már 27 számlakibocsátót érhetnek el a befizető ügyfelek.
A Díjnet Zrt. közölte: tavaly a legtöbb számlát a Díjbeszedő Holding Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., a UPC Magyarország Kft., az NKM Földgázszolgáltató és a FŐTÁV Zrt. küldi a rendszeren keresztül. A UPC ügyfeleinek 28 százaléka kezeli számláit a Díjneten, a Díjbeszedő esetében 22, míg a FŐTÁV ügyfélkörében 13 százalék ez az arány.
Bár a csekkfizetés még sokáig része marad a hazai számlázási kultúrának, évről évre dinamikusan hódít az elektronikus számlakezelés a hagyományos módszerekkel szemben – mondta Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója, hozzátéve, ebben az évben várhatóan további jelentős szolgáltatók csatlakoznak majd a rendszerükhöz.
A Díjnetet használók a számlákat elektronikus formában kapják, amelyek beérkezéséről e-mailben figyelmezteti őket a rendszer. A számlák kiegyenlítésére számos lehetőség van: a rendszeren belül bankkártyás és mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki átutalással, illetve csoportos beszedési megbízással, ezen kívül pedig a szolgáltató felé történő egyedi átutalással is végrehajtható ez a művelet.
A Díjnet emellett biztosítja a múltbéli fizetési tranzakciók megtekintését és a számlák letöltését a bemutatásukat követő legalább 18 hónapig. A számlabemutatás során a szolgáltató a Díjnet rendszerén, elektronikus formában teszi elérhetővé az aktuális számláját, ettől kezdve azt az ügyfél bármikor megtekintheti, illetve rendezett formában visszakeresheti.
A 2007-ben alapított Díjnet Zrt. Magyarország egyik vezető független e-számlakezelési szolgáltatója, amely 51 százalékban a Takarék Csoport, 49 százalékban a Magyar Posta tulajdonában áll. A társaság ingyenes szolgáltatás keretében egyetlen felületen teszi lehetővé különböző – közüzemi, telekommunikációs és biztosítási – szolgáltatók magánügyfelei számára, hogy számláikat elektronikus formában tekintsék meg, illetve egyenlítsék ki.
A Díjnet az utolsó lezárt pénzügyi évében, 2016-ban 603 millió forintos nettó árbevétel mellett 66 millió forint adózott eredményt ért el.
Forrás: MTI