A békéscsabai Martos Katalin 10 éves kora, 1964 óta fotózik. Az első gépe egy Pajtás volt, amit a szüleitől kapott ajándékba. Az első komolyabb trükköket Balogh Ferenctől tanulta. 1972-től negyven évig a békéscsabai Réthy Pál Kórház röntgenosztályán dolgozott, miközben számos munkahelyi rendezvényt dokumentált. Kedvenc témái: minden – épületek, tájak, állatok stb.
(G. Pataki Mária és Martos Katalin – Fotó: behir.hu/Such Tamás)
2019-től a Márvány Fotóműhely tagja, azóta több önálló kiállítása volt a város különböző intézményeiben. Jelenlegi kollekcióját az április 29-től május 5-ig tartó portugáliai kirándulásán lőtte meg. Önmagára jellemzően semminek és senkinek sem kegyelmezett: ami a lencséje elé került, az bizony nem szabadult. A mintegy 3600 felvételből 42-őt mutatott be a lakótelepi könyvtárban.
A kiállítást G. Pataki Mária, a Padlásterápia festőklub vezetője nyitotta meg. Azt követően a sötétkék pólós, karibi nyakláncos Kemény Gitárklubosok vezetője, Lustyik István vette át a szót. Elmondta, mivel nem ismernek egy portugál dalt sem, így most egy olyan nótát fognak eljátszani, amit egy bizonyos zenekar Portugáliában tuti, hogy már játszott.
Elárulta, a zenekar nem más, mint a Rolling Stones, a számuk címe pedig a Honky Tonk Woman. Szerencsére nem kellett a fordítással bajlódniuk, hiszen ezt a hazai Z’ Zi Labor együttes már 1986-ban elkövette. Hozzáfűzte, nem mellesleg a csapat dobosa, Charlie Watts épp a kiállítás napján (június 2.) lenne 82 éves.
(Az asszonykórust most nem hozták el, mert sajnos nem fért volna be.)
A tárlat június 30-ig tekinthető meg.