E-ügyintézés a megújult birosag.hu oldalon

Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) a megújult központi honlapon tájékoztató anyagokat tett közzé a bírósággal történő elektronikus kapcsolattartásra vonatkozóan – olvasható a birosag.hu oldalon.

A 2018. január 1-jén vagy azt követően indult peres és nemperes  eljárások tekintetében az E-PER 2018, az ezt megelőzően indult és elektronikus kapcsolattartással érintett ügyek tekintetében az E-PER 2016 aloldal tartalmazza – többek közt – a beadványok benyújtásának folyamatát ismertető tájékoztatót, az egyes célcsoportok részére készített segédleteket, a beadványok benyújtását követő értesítésekkel és az illetékfizetéssel kapcsolatos tudnivalókat.

Az OBH elnöke a bírósággal történő elektronikus kapcsolattartás során alkalmazandó elektronikus űrlapokat rendszeresített, melyek a Nyomtatványok menüpont alatt érthetőek el. Az űrlapok rendszeresen frissülnek, erről az OBH tájékoztatást nyújt a www.birosag.hu oldalon. 

Az Üzemzavar naptár folyamatos és időszerű tájékoztatást nyújt az elektronikus kapcsolattartást biztosító rendszerek karbantartásáról, üzemkieséséről, mely események az eljárási határidők számítása szempontjából bírnak jelentőséggel.

Gyakran ismételt kérdések az elektronikus kapcsolattartásról aloldalon az elektronikus kapcsolattartást érintően leggyakrabban felmerülő kérdésekre találnak hasznos válaszokat az ügyfelek.

Az OBH a bírósággal történő e-kapcsolattartást érintő, ügyfelektől érkező technikai kérdések szakszerű megválaszolása céljából működteti az E-PER Helpdesket.

Az OBH 2015. évben több elektronikus ügyintézési szolgáltatást vezetett be, melyek az ügyfelek gyorsabb, olcsóbb, tértől és időtől független, online ügyintézését biztosítják:

  • Az E-panasz biztosítja, hogy az ügyfelek az igazgatási panaszaikat a nap 24 órájában, a hét minden napján elektronikus úton is benyújthatják. 
  • Pertartam-kalkulátor egy online szolgáltatás, melynek segítségével az állampolgárok megtekinthetik, hogy egyes ügytípusokat adott bíróság átlagosan mennyi idő alatt intéz el, s ezáltal döntésük alapján a per időszerűbb lefolytatását biztosító illetékes bíróságon indíthatnak pert. 
  • Bírósági Elektronikus Tájékoztató és Figyelmeztető Rendszer (BETFR) segítségével a regisztráló ügyfelek, jogi képviselők betekinthetnek az ügy alapadataiba, SMS és e-mail üzenetben tájékoztatást kaphatnak a fontosabb eljárási cselekményekről.

Szintén az ügyfelek kényelmét szolgálja a 2018. év során bevezetett Csődbetekintő Portál, amely a csődeljárásról és felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény 6. § (1d) bekezdése szerinti igazolás kiállítása iránti kérelmek elektronikus ügyintézést teszi lehetővé.

Forrás: birosag.hu

 

Megosztás:

Címke: ,