Az orosházi nyugdíjasok megmutatják, hogy ők is tudnak játszani

2018. augusztus 7. 19:42 | behir.hu

Az egyik nagy, hazai telekommunikációs cég célja, hogy megmutassa, a digitális világ lehetőségeivel kortól függetlenül bárki élhet.

A Telekom kampánya azt hivatott bizonyítani, hogy az idősebb és fiatalabb generáció között a kapcsolattartás legnagyobb gátja az, hogy az előbbiek nem igazán képesek hatékonyan kezelni a digitális eszközöket. „A Magyar Telekom célja, hogy a digitális játékokkal is közelebb hozza az internetet és az okos eszközöket ahhoz a generációhoz, amelyik e nélkül az új tudás nélkül nehezen tud napi kapcsolatot tartani a digitális világba születettekkel" - áll a közleményben. 

A kampány központi szereplői két gamer, Kiss Imi és Hunboxing Zsolti, valamint a 74 éves Youtube-veterán, Jolcsi néni, aki maga vágja videóit, amelyekben recepteket és életvezetési tanácsokat oszt meg követőivel.

Jolcsi néni és gamer segítői a vállalkozó szellemű orosházi egyházközösség nyugdíjas egyesületének tagjait ismertették meg a Kinect új dimenzióival, a reflexfallal és az online játékokkal. A Facebookon két hét alatt kb. 400 ezren, Instagramon 100 ezren látták a bevezető videót, amelyet augusztus folyamán új film követ majd: Jolcsi néni egy idősek számára készült, internethasználati tutorialt, Kiss Imi pedig online szlengszótárt és időseknek szóló online gaming-tippeket összefoglaló anyagot készítenek. Az orosházi nyugdíjasok fejlődéséről augusztus végén jelentetnek meg videót.

 

 

A netező nagyszülők közül sokan már több eszközt használnak

A Telekom és az eNET közös új, reprezentatív felmérése alátámasztotta, hogy komoly igény mutatkozik az idősebb generációk digitális felzárkóztatására. A hazai netezők 17 százaléka rendszeresen, 59 százaléka alkalmanként tanítja idősebb családtagjait az internet és a digitális eszközök használatára.

A kutatásból az is kiderült, hogy a világhálót már használó nagyszülők, dédszülők egyharmada kettő, további közel egyharmada három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is igénybe vesz, az új hardverek és alkalmazások megismerésében pedig elsősorban a fiatalabbakra támaszkodik. A közös tanulást remek időtöltésnek tartják, ráadásul számos előnyét is látják: több időt töltenek közösen, együtt fejlődnek (73 százalék szerint), és hasznos képességeket sajátítanak el (71 százalék).

 

Forrás: Kreatív

További programok »

Itthon

A cél közös és egyértelmű: Tegyük szebbé a környezetünket!

A Körösvidék Alapítvány a Fidesz Békéscsabai Szervezetével közösen idén is csatlakozott a TeSzedd! elnevezésű országos kezdeményezéshez. Az akció hazánk legnagyobb önkéntes hulladékszedési mozgalma, amelyet idén 13. alkalommal hirdettek meg. Az egész országra kiterjedő kampány célja, hogy önkéntes megmozdulás részeként közösen varázsoljuk tisztábbá környezetünket.
16:46