Az orosházi nyugdíjasok megmutatják, hogy ők is tudnak játszani

2018. augusztus 7. 19:42 | behir.hu

Az egyik nagy, hazai telekommunikációs cég célja, hogy megmutassa, a digitális világ lehetőségeivel kortól függetlenül bárki élhet.

A Telekom kampánya azt hivatott bizonyítani, hogy az idősebb és fiatalabb generáció között a kapcsolattartás legnagyobb gátja az, hogy az előbbiek nem igazán képesek hatékonyan kezelni a digitális eszközöket. „A Magyar Telekom célja, hogy a digitális játékokkal is közelebb hozza az internetet és az okos eszközöket ahhoz a generációhoz, amelyik e nélkül az új tudás nélkül nehezen tud napi kapcsolatot tartani a digitális világba születettekkel" - áll a közleményben. 

A kampány központi szereplői két gamer, Kiss Imi és Hunboxing Zsolti, valamint a 74 éves Youtube-veterán, Jolcsi néni, aki maga vágja videóit, amelyekben recepteket és életvezetési tanácsokat oszt meg követőivel.

Jolcsi néni és gamer segítői a vállalkozó szellemű orosházi egyházközösség nyugdíjas egyesületének tagjait ismertették meg a Kinect új dimenzióival, a reflexfallal és az online játékokkal. A Facebookon két hét alatt kb. 400 ezren, Instagramon 100 ezren látták a bevezető videót, amelyet augusztus folyamán új film követ majd: Jolcsi néni egy idősek számára készült, internethasználati tutorialt, Kiss Imi pedig online szlengszótárt és időseknek szóló online gaming-tippeket összefoglaló anyagot készítenek. Az orosházi nyugdíjasok fejlődéséről augusztus végén jelentetnek meg videót.

 

 

A netező nagyszülők közül sokan már több eszközt használnak

A Telekom és az eNET közös új, reprezentatív felmérése alátámasztotta, hogy komoly igény mutatkozik az idősebb generációk digitális felzárkóztatására. A hazai netezők 17 százaléka rendszeresen, 59 százaléka alkalmanként tanítja idősebb családtagjait az internet és a digitális eszközök használatára.

A kutatásból az is kiderült, hogy a világhálót már használó nagyszülők, dédszülők egyharmada kettő, további közel egyharmada három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is igénybe vesz, az új hardverek és alkalmazások megismerésében pedig elsősorban a fiatalabbakra támaszkodik. A közös tanulást remek időtöltésnek tartják, ráadásul számos előnyét is látják: több időt töltenek közösen, együtt fejlődnek (73 százalék szerint), és hasznos képességeket sajátítanak el (71 százalék).

 

Forrás: Kreatív

További programok »

FEL