Eddig a legtöbbször banki alkalmazottnak adták ki magukat azok a csalók, akik az AnyDesk segítségével vették át az irányítást mások telefonja, számítógépe fölött. Most a csalási séma változatlan, csupán a történet más, a csalók nagy összegű nyeremény ígéretével keresik fel az áldozatokat telefonon vagy e-mailben. Arra kérik őket, hogy töltsék le az AnyDesk alkalmazást azért, hogy be tudják őt azonosítani, mert csak így juthat hozzá a nyereményhez. Az intézet tudomására jutott egy olyan eset, amikor valakit így közel egymillió forintos kár ért. A bűnözők rávették, hogy a program telepítése után lépjen be a netbanki fiókjába, ezután a szoftver lehetőségeit kihasználva megszerezték banki adatait.
Az AnyDesk egy olyan távoli hozzáférést biztosító alkalmazás, amellyel ha mindkét fél letölti, akkor képesek egymás – mobileszközén vagy számítógépén különböző műveleteket végezni.
A Nemzeti Kibervédelmi Intézet azt javasolja, hogy a programot lehetőleg egyáltalán ne töltsék le digitális eszközeikre!
Egy valós nyereményjátéknál nem AnyDesken keresztül fogja megkapni nyereményét. Amennyiben bárki ezt ígérné, nagy valószínűséggel csaló van a vonal végén, vagy csaló írta az e-mailt.
Ha használja az AnyDesk szoftvert, soha ne írja be személyes érzékeny adatait sehova, hiszen könnyen ellophatják azokat! Legyen mindig jelzés értékű, ha idegenek azt kérik, hogy lépjünk be banki ügyintézési felületünkre!
Ha bármikor gyanús telefonhívást vagy e-mailt kapunk, legyünk mindig gyanakvóak!
Amennyiben felmerül bennünk a kétely, hogy csalóval beszélhetünk, mielőbb szakítsuk meg a vonalat, és keressük fel az említett céget, pénzintézetet. Banki hívás esetén a bankunkat, nyeremény ígéreténél azt a céget, amelyikre az idegen hivatkozott.
A pénzügyi csalások elkerüléséhez további információkat a KiberPajzs weboldalán lehet találni.