Az agrárminisztérium feladata, hogy minden segítséget megadjon a magyar mezőgazdaság, a gazdatársadalom és a vidéki polgárság megerősödéséhez - mondta Nagy István agrárminiszter az AGÓRA kereskedelmi konferencián, csütörtökön, Budapesten.
A Magyar Termék és a Hazai Termék védjegyről szólva a miniszter kiemelte: ezek a tanúsítványok megbízhatóságot is jelentenek a magyar emberek számára. A védjegy feladata a termékek kiemelése, hiszen ezzel a megkülönböztetéssel hívható fel a figyelem a magyar minőségre.
„Törődni kell a vidék értékeivel”
A védjegyes termékek megvásárlásával az emberek támogatják a helyi gazdaságokat, erősítik a város-vidék kapcsolatát, emelik az élelmiszerellátás színvonalát, ugyanakkor környezetbarát döntést hoznak és értékes munka végtermékét veszik meg – tette hozzá Nagy István.
A miniszter hangsúlyozta, hogy az élelmiszergazdaságnak a jövőben meg kell felelnie az indokolt környezetvédelmi elvárásoknak, felelősen kell gazdálkodnia a természeti erőforrásokkal, törődnie kell a vidék értékeivel, de nem tévesztheti szem elől a jövedelmező termelést és a globális versenyhelyzetet.
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője ismertette, hogy a kft. 2006-ban azért alakult meg, hogy eredettanúsító védjegyével segítse a magyar áruk könnyű és egyértelmű azonosíthatóságát, növelje a magyar termékek iránti keresletet.
A társaság jelenleg 164 védjegyhasználó partnerrel rendelkezik, csaknem 4000 védjegyes termékük van, a védjegyhasználó cégek pedig 1300 milliárd forint bevételt realizáltak tavaly és 32 ezer munkavállalót foglalkoztattak.
Kitért arra is, hogy a Magyar Termék idén továbbfejleszti védjegyrendszerét, a tanúsítórendszer elismertségére támaszkodva létrehozza a Kiváló Termék védjegyet.
Forrás: MTI