A világ minden tájáról érkeznek versenyzők és turisták az atlétikai vb ideje alatt Magyarországra. Az NTAK adatai alapján augusztus 19. és 27. között a budapesti vendégéjszaka-foglalások több mint 70%-a köthető a külföldi látogatókhoz. Ausztráliából, Indiából, Kínából éppúgy foglaltak szállást a fővárosi szálláshelyekre erre az időszakra, mint Dél-Afrikából, Tunéziából vagy éppen Argentínából, az Amerikai Egyesült Államokból és Kanadából. A legfőbb küldőország között megtaláljuk hazánk hagyományosan meghatározó piacait is. Minden tizedik vendégéjszaka foglalás Izraelből, az Egyesült Királyságból vagy Németországból érkezett, Spanyolországból és Olaszországból pedig a fővárosi szálláshelyek 6-6%-át foglalták le előre. A vb idejére szóló közel 230 ezer budapesti, külföldi vendégéjszaka-foglalásnak több mint a fele jelentkezett a szállodáknál – a 60%-uk a 4 és 5 csillagos hotelekbe szól −, míg a foglalások majd 40%-át magánszálláshelyeken és egyéb szálláshelyeken regisztrálták. A 110 ezer, belföldi vendégtől beérkezett vendégéjszaka-foglalás mintegy 80%-át szintén a fővárosi szállodákban regisztrálták, ezek kétharmada a 4 és 5 csillagos szállodákba szól.
A sportturizmus az egyik legdinamikusabban növekvő turisztikai ágazat. Az atlétikai világbajnoksághoz mérhető nemzetközi megmérettetések különösen nagy jelentőséggel bírnak a hazai turisztikai szektor teljesítményében. A sportversenyek látogatói a szabadidős turistákhoz képest általában hosszabb ideig tartózkodnak Magyarországon, többet költenek és gyakrabban vesznek igénybe magas minőségű szállással, vendéglátással kapcsolatos szolgáltatásokat.
- Az atlétikai világbajnokságnak jelentős turisztikai hatása van, hiszen nemcsak a verseny idejére látogatnak hazánkba a szurkolók, hanem lehetőség szerint meghosszabbítják útjukat, hogy jobban felfedezzék fővárosunkat vagy a vidéki településeket. Azonban még náluk is többen vannak azok, akik TV-n keresztül követik majd a versenyszámokat. Közel 1 milliárd embert érnek el majd a közvetítések, melyet megsokszoroznak a versenyzők és a szurkolók által feltöltött közösségi médiás posztok is. Ezek mind jó hírét viszik Magyarországnak. Mind azt mondják el, milyen élményekkel teli, biztonságos úti cél hazánk. Minden túlzás nélkül mondhatjuk, ezalatt az idő alatt rajtunk lesz a világ szeme. Ennek turisztikai jelentősége és hosszú távú hatása szinte megbecsülhetetlen – emelte ki Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
- Az atlétikai világbajnokság történelmi jelentőségű Magyarország és a hazai turizmus számára. Immár a számok is egyre erősebben és mindennél egyértelműbben bizonyítják, hogy hatása messze túlmutat azon a kilenc napon, amíg a versenyek zajlanak. A világ harmadik legnagyobb sporteseménye lehetőség arra, hogy a legjobb arcunkat mutassuk a világ felé: azon dolgozunk, hogy minden idők legjobb atlétikai világbajnokságát rendezzük meg, ami képes arra, hogy hosszú évekig, akár évtizedekig is pozitív benyomást hagyjon Magyarországról a nézőkben, akár a helyszínen a stadionban, akár a világ bármely táján televízión követik az eseményeket– mondta Németh Balázs, a Budapest 2023 Nzrt. vezérigazgatója.
Az atlétikai világbajnokság – ahogyan minden nagy nézettségű, nemzetközi sportverseny, mint például az idén megrendezett férfi kézilabda Európa-bajnokság, a FINA Vizes Világbajnokság vagy a Formula1 Magyar Nagydíj – jelentős szerepet játszik Magyarország nemzetközi imázsépítésében is. Jól mutatja ezt, hogy története során először vette fel Budapestet a világ tíz legnagyobb sportvárosát összesítő rangsorába a BCW sporttal foglalkozó svájci tanácsadó cég. A rangos elismeréshez a nemzetközi sportesemények mellett olyan budapesti sportlétesítmény-fejlesztések is hozzájárultak, mint a Puskás Aréna vagy az MVM Dome.
forrás: MTÜ