Kerekes Judit tánctanár és koreográfus, online oldalán fogalmazta meg, hogy mekkora erővel hathat a tánc a táncos diákokra.
A táncos koreográfust arról kérdeztem, hogy számára mit jelent maga a tánc, illetve mint tanár hogyan tartják a kapcsolatot jelenleg a diákjaikkal, és arról, hogy mennyire befolyásolja az online tér a táncos hallgatók lelkesedését.
- Számomra a tánc időszakonként mást jelent. Kezdem az általános iskolás korszakommal, amikor a tánc egy átjárót jelentett egy másik világba. Ahogy hazaértem bekapcsoltam a zenét és a vitrin tükrében néztem magamat, igyekeztem, hogy minden lépésem tökéletes legyen. Utánoztam a videoklipeket, ez volt a mindenem. A tánc, illetve egy másik szenvedélyem a grafománia tartotta bennem a lelket. Huszonévesen a tánc hivatássá nőtte ki magát, lett egy küldetéstudatom, hogy mindenkinek átadjam azt, amit nekem jelent ez a művészeti ág. Akadtak követőim, és megalakult a tánciskolám. A harmadik korszakomban számomra a tánc a biztonság és az állandóság a mai zilált világban - fogalmazott.
Diákjaival az online térben tartja továbbra is a kapcsolatot, illetve ezen a felületen tartják meg az órákat is. Elmondta, hogy a többség kitartó és részt vesznek az órákon és pluszt is adnak magukból, de a hallgatók 40 százalékát elvesztették, mert nem szeretik az online térben történő táncórákat. A motivációjuk alábbhagyott, számukra ez lelkileg nagyon megterhelő. Hozzátette, hogy rengeteg múlik azon, hogy ki mit hoz otthonról azaz, hogy milyen szülői üzenettel indul útnak az életben. Ha a szülő nem következetes és nem tanít kitartást, alázatot az iránt, amibe belekezd a gyerek, kevesebb eséllyel lesz álhatatos. Kerekes Judit kiegészítette gondolatait azzal, hogy empatikus ember lévén, a tudatosság mellett abba is bele kell gondolni, hogy sosem lehet tudni azt, hogy kinek mi van a hátterében, ki hogyan dolgoz fel történéseket, lelki vívódásokat.
- Nemcsak táncot tanítunk online, hanem tánctörténetet is. És szerencsés vagyok, hiszen amikor a tételeket dolgozom ki a diákoknak, olyan nevek köszönnek vissza a tanulmányokban, akik engem is tanítottak a főiskolán, mint például Gombár Judit művészettörténet tanár, aki Markó Iván díszlettervezője volt, vagy Fodor Antal, aki koreográfia mesterséget tanított nekünk a főiskolán. Úgy gondolom, hogy a tánc egy nagyon összpontosított gyűjtőfogalom. Ha valamivel lehet üzenni az embereknek, az a tánc. Iszonyatosan kifejező, nagyon alkalmas az érzések, érzelmek kifejezésére. Nagyon sok üzenetet hordoz egy-egy koreográfia. Minden alkotónak van mondanivalója általában. Én nem mindig akarok üzenni a táncon keresztül. Sokkal inkább fontosabb számomra az, ha látom a tanítványaimon, hogy boldogok azáltal, hogy ők fel tudtak oldódni egy táncórában, vagy egy koreográfiában. Hozzám leginkább a színházi tánc áll a legközelebb, mert elképesztő széles spektrumon mozog ez a műfaj. Számomra nemcsak az az értékes a táncban, ami elvont fogalmakat visz színpadra, hanem egyszerűen csak szép. Szeretem a szép koreográfiákat, szeretek az emberek szépérzékére hatni. Egyszerűen szükség van erre a varázslatra - zárta gondolatait.