A Bolyai János Matematikai Társulat hatvanharmadik alkalommal rendezte meg a Rátz László Vándorgyűlést. A matematika szakos tanároknak szervezett továbbképzésnek az idei alkalommal a Gál Ferenc Egyetem ad otthont. Elsőként Molnár István, a békéscsabai kar docense köszöntötte a résztvevőket.
– A hatvanhárom majdnem hatvannégy. Egyrészt két hatodik hatvány különbsége, kettő a hatodikon mínusz egy a hatodikon. Másrészt pedig két harmadik hatvány különbsége, négy a harmadikon mínusz egy a harmadikon. A két kitevő pedig ezútattal a hatos és a hármas, ami ismételten kiadja a hatvanhármas számot – hangzott a matekpéldának is beillő köszöntés, melyet az értő közönség tapssal díjazott.
Fotó: Matuz Melani/behir.hu
A jelenlévőket Paláncz György alpolgármestere is köszöntötte, aki nemcsak a helyi középfokú oktatás eredményeit ismertette, hanem a város kulturális értékeit is hangsúlyozta, kiemelve a Munkács Negyed egyre nagyobb érdeklődést vonzó eseményeit.
A négynapos rendezvény harmadik alkalommal érkezett a vármegyeszékhelyre, a cél idén is a pedagógusoknak szakmai fejlődésének elősegítése.
– Négy napon keresztül különböző előadásokkal és szemináriumokkal készültünk a kollégák számára, ahol egymástól tanulhatnak módszertani és szakmai dolgokat egyaránt. A program úgy van összeállítva, hogy az alsó tagozaton tanítóktól a gimnáziumi tanárokig minden pedagógus megtalálja a számára informatív előadást. Továbbá egy külön szekciót hoztunk létre a speciális szükségletű tanulókkal foglalkozó matematika szakos kollégáknak – mondta el Kosztra Gábor, a Bolyai János Matematikai Társulat Oktatási Bizottságának elnöke.
A vándorgyűlésen átadták a Beke Manó-emlékdíjakat, valamint a Reményi-díjakat is. Az emlékdíjjal azokat a pedagógusokat honorálják, akik már évtizedek óta eredményesen végzik munkájukat. Az idei évben az elismerést Tóth István, a Gyulai Erkel Ferenc Gimnázium és Kollégium matematika-földrajz szakos tanára is átvehette.
– Nagyon sok olyan tanítványom volt, akivel a közös munkánk sok örömet adott számomra. Azoknak a diákoknak, akik nem vettek részt matematika versenyen, különösen örültem, mert kihívást jelentett számomra, miként tudnám megközelíteni őket a matematika oldaláról. Szerettem volna megmutatni nekik, hogyan tudnak ezzel a tudományággal foglalkozni és fejleszteni a gondolkodásukat – fogalmazott a pedagógus.