A több mint 30 éves múltra visszatekintő Kék Vonal Alapítványt, Magyarország egyetlen, célzottan gyermekeket és 24 év alatti fiatalokat támogató, 24 órában telefonon, chaten és e-mailen is elérhető lelkisegély-szolgáltatását naponta átlagosan 4 fiatal hívja fel azzal a gondolattal, hogy önmaga ellen fordul.
Az alapítvány az elmúlt 2 év során kétségbeejtő tendenciával szembesült: az azt megelőző esztendőkhöz képest összességében két-háromszorosára ugrott az öngyilkossági segítségkéréssel, szorongással és depresszióval kapcsolatos anonim megkeresések száma.
– Sajnos egyre inkább általános jelenség, hogy a hozzánk forduló gyerekek és fiatalok lehangoltak, motiválatlanok, és ez szélsőséges esetekben önbántássá fokozódhat. Idén eddig 8 alkalommal fordult elő, hogy a minket megkereső olyan akut vészhelyzetben volt, hogy ügyelőink hívtak hozzá mentőt az utolsó pillanatban. A Kék Vonal stabil működéséhez és fejlődéséhez elengedhetetlen az adományozók támogatása, ezért nagyon sokat jelent az adó 1%-ok összege. Tudjuk, hogy sokan az utolsó pillanatra hagyják az 1%-os felajánlással kapcsolatos döntésüket. Most az ő figyelmüket szeretnénk felhívni arra, hogy az utolsó pillanatos támogatásukkal még több fiatalnak tudunk a jövőben segítséget nyújtani. A gyerekek biztonsága és mentális egészsége mindannyiunk közös felelőssége – emelte ki Táler Orsolya, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány ügyvezetője.
Forrás: Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány sajtóközleménye