A kék vonal alapítvány több ezer fiatalnak segít akár az utolsó pillanatban

2024. május 17. 19:20 | behir.hu

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány lelkisegély-vonala az idei év első négy hónapjában már közel 10 ezer megkeresést fogadott, amelyből több mint 400 konzultáció szólt önbántalmazásról és több mint 500 esetben jelent meg az öngyilkossági gondolat. Átlagosan 2 hetente fogadtak olyan hívást a Kék Vonal ügyelői, amikor utolsó pillanatos segítség megszervezésére volt szükség.

A több mint 30 éves múltra visszatekintő Kék Vonal Alapítványt, Magyarország egyetlen, célzottan gyermekeket és 24 év alatti fiatalokat támogató, 24 órában telefonon, chaten és e-mailen is elérhető lelkisegély-szolgáltatását naponta átlagosan 4 fiatal hívja fel azzal a gondolattal, hogy önmaga ellen fordul. 

Az alapítvány az elmúlt 2 év során kétségbeejtő tendenciával szembesült: az azt megelőző esztendőkhöz képest összességében két-háromszorosára ugrott az öngyilkossági segítségkéréssel, szorongással és depresszióval kapcsolatos anonim megkeresések száma.

– Sajnos egyre inkább általános jelenség, hogy a hozzánk forduló gyerekek és fiatalok lehangoltak, motiválatlanok, és ez szélsőséges esetekben önbántássá fokozódhat. Idén eddig 8 alkalommal fordult elő, hogy a minket megkereső olyan akut vészhelyzetben volt, hogy ügyelőink hívtak hozzá mentőt az utolsó pillanatban. A Kék Vonal stabil működéséhez és fejlődéséhez elengedhetetlen az adományozók támogatása, ezért nagyon sokat jelent az adó 1%-ok összege. Tudjuk, hogy sokan az utolsó pillanatra hagyják az 1%-os felajánlással kapcsolatos döntésüket. Most az ő figyelmüket szeretnénk felhívni arra, hogy az utolsó pillanatos támogatásukkal még több fiatalnak tudunk a jövőben segítséget nyújtani. A gyerekek biztonsága és mentális egészsége mindannyiunk közös felelőssége – emelte ki Táler Orsolya, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány ügyvezetője.

Forrás: Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány sajtóközleménye

További programok »

FEL