Július 14. és augusztus 10. között az áruházlánc vásárlói a kasszáknál kapott zsetonokkal határozhatnak a finanszírozás elosztásáról. Minden körzetben a legtöbb zsetont begyűjtő pályázat 500 ezer, a második legtöbb voksot kapó 300 ezer, míg a harmadik helyezett 150 ezer forint támogatásban részesül. Összesen öt különdíjas szervezet pedig egyenként további 500 ezer forintot fordíthat pályázata megvalósítására – olvasható a hibermarketlánc közleményében.
Idén tavasszal lehetett pályázni a Tesco „Start a jövőért” elnevezésű programjának második fordulójában elsősorban a gyermekekre, serdülőkre és fiatalokra pozitív hatást gyakorló helyi projektek anyagi támogatásáért. A közösségi kezdeményezés célja, hogy forrást biztosítson szerte az országban olyan intézmények, illetve szervezetek számára, amelyek főként a közvetlen környezetükben élő 25 év alattiak életkörülményeit szeretnék javítani, ugyanakkor nem zárja ki a helyi lakosok számára fontos egyéb kezdeményezéseket sem.
– A Start a jövőért második fordulójában közel 300 pályázat érkezett be. Ezek közül a szakmai zsűri 164-et juttatott tovább a szavazási szakaszba, amelyek összesen több mint 56 millió forint támogatást kapnak a Tescótól. A továbbjutó projektek több mint 30%-a oktatással és készségfejlesztéssel foglalkozik, 26%-uk közösségi tevékenységekkel, illetve kapcsolatok építésével, míg 20%-uk a testi és lelki egészség fejlesztésében segíti a gyermekeket, illetve a vegyes korcsoportú érintetteket. A vásárlók voksaiért vetélkedő kezdeményezések több mint 70%-a kimondottan a 25 évnél fiatalabbakat célozza, ami külön öröm számunkra, hiszen a tavaly megújult programunk kifejezetten őket állítja a középpontba. A pályázatok tematikája rendkívül vegyes, ami jól mutatja a kreatív lehetőségek változatos tárházát, és több esetben a projektek kommunikációja is alaposan kidolgozott. Büszke vagyok rá, hogy ezúttal öt különdíjast is hirdethetünk, akik kezdeményezésükkel olyan, a Tesco számára is fontos értékeket tűztek zászlajukra, mint a sokszínűség, az esélyegyenlőség, a befogadás vagy a közösségi összetartás. Őket egyenként 500 ezer forint plusz támogatással jutalmazzuk, és bízunk benne, hogy tevékenységük másokat is inspirál majd – mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Zrt. kommunikációs vezetője.
A Start a jövőért első fordulójában a Tesco vásárlói 2,3 millió zsetonnal szavaztak a számukra legszimpatikusabb kezdeményezésekre, így összesen 57 millió forint sorsáról döntöttek, amelyből Békés vármegyében például honfoglaló tábor, tudásformáló kalandjáték és a kulturális integrációt elősegítő néptáncoktatás is megvalósulhatott.
– Arra biztatjuk az üzleteinkbe betérőket, hogy ezúttal is kérjék a vásárláskor járó zsetonokat, és dobják be azokat az áruház előterében elhelyezett gyűjtőkbe a nekik szimpatikus pályázatok mellé augusztus 10-ig. Így többek között olyan projektek jöhetnek létre a vármegyében, mint eltérő képességű és tanulási igényű gyerekek játékos fejlesztése, pályaorientációs útmutató és természettudományos szakkör. A győztesek végső rangsorát szeptemberben hirdetjük ki, és már most izgatottan várjuk az izgalmasabbnál izgalmasabb projektek megvalósítását – tette hozzá Hevesi Nóra.
A szavazással, valamint a korábbi győztes pályázatokkal kapcsolatos további információ a www.tesco.hu/kozosseg oldalon olvasható.