A fiatalok nem sajnálják a pénzt Valentin-napi ajándékokra

2023. február 13. 13:50 | behir.hu

Az 1964 előtt született férfiak jellemzően nem adnak ki pénzt Valentin-napi ajándékra, ezzel szemben a Z-generációba tartozók több mint háromszor annyit költenek, mint egy átlagos napon.

Az Erste Bank kimutatásai szerint a szerelem ünnepének is nevezett napon átlagosan 16 százalékkal költenek az ügyfelek többet, mint egy átlagos januári napon. A bank a kártyás vásárlásokat vizsgálva azt látta, étteremre, virágra, fehérneműre a szokásosnál 66 százalékkal többet költenek a fogyasztók. A férfiak Valentin-napi kiadásai csaknem a januári dupláját érik el, (az 1996-2010 között született) Z generáció tagjai pedig 355 százalékkal adnak ki többet szerelmi ajándékokra.

Az 1964 előtt született generáció tagjai jellemzően nem költenek a Valentin-napra, az X generáció tagjai – a mai 42-58 évesek – már több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet erre a célra, a millenniumi generáció - az 1980 és 1996 között születettek – pedig már majdnem dupla annyit költenek, mint máskor.

– A Z generáció turisztikai, utazási kiadásai 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot, míg a divatcikkekre fordított összeg 224 százalékkal nő. A Z generáció tagjai hitelkártyával Valentin-napkor 68 százalékkal költenek többet, mint egyébként – közölte az Erste Bank.

Forrás: MTI

További programok »

Itthon

Tízéves fennállását ünnepli az országosan is egyedülálló óvodai néptáncprogram

Tizedik évét ünnepli a Népi játék, néptánc az óvodában elnevezésű városi program. Az országos szinten is egyedülálló és példaértékű mozgásfejlesztő programról Pribelszki Péterné óvodavezető, Varga Tamás, Békéscsaba Megyei Jogú Város alpolgármestere és Vaszkó János, a Hétpróbás Néptánciskola Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója tartott sajtótájékoztatót a Kölcsey Utcai óvodában.
2024. november 21. 18:24
FEL