Továbbra is nagyon alacsony a nők megjelenése a hírműsorokban, 2018 első félévében a hírműsorok mindössze 21,8 százalékában jelentek meg – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága. A férfiak ugyanekkor 78,2 százalékban szerepeltek, ez négyötödös többséget jelent a javukra a közlemény szerint.
A hírműsorok társadalmi sokszínűségét – az egyes társadalmi, gazdasági és etnikai csoportok reprezentációját – vizsgáló, 2018 első félévére vonatkozó hatósági tanulmányból az is kiderült, hogy az érintett csoportok együttes megjelenésének aránya 15,3 százalék volt, ami 4 százalékpontos csökkenést jelent az előző félévhez képest. Az elemzett kategóriákon belül az elmúlt évekhez hasonlóan a gazdaság szereplői jelentek meg leggyakrabban, összesen 38,6 százalékban. Mint írták, jelentős médiafelülethez, 27,4 százalékhoz jutottak az inaktív társadalmi csoportok. Közülük ezúttal is a fiatalok (53,1 százalék) és a nyugdíjasok (45,1 százalék) szerepeltek a legtöbbet.
A korábbi 16-ról 21,8 százalékra nőtt a civil szervezetek reprezentációja, ezen belül 52,8 százalékkal továbbra is az országos szervezetek domináltak. Az összesített egyházi adatok alapján pedig ismét a Magyar Katolikus Egyház képviselői szerepeltek a legtöbbször, 49,9 százalékban – tudatta az NMHH. Kitért arra is, a kisebbségi szereplők 2,2 százalékos arányban jelentek meg a vizsgált műsorokban, ami megfelel a korábbi időszakok átlagának. Közülük a határon túli magyarok 40,4 százalékkal és a romák 33,3 százalékkal álltak az élen – fűzték hozzá. A fogyatékkal élők megjelenése minden műsortípusnál elenyésző volt, összességében 0,2 százalék, azaz ez a társadalmi csoport a médiafogyasztók számára továbbra is gyakorlatilag „láthatatlan” maradt.- közölte az NMHH
A vizsgálat az M1, a Duna TV, a TV2, az RTL Klub, a Hír TV és az Echo TV híradóira, az ATV Híradó és Egyenes beszéd, továbbá a Kossuth Rádió 180 perc, Déli és Esti Krónika című műsorszámaira terjedt ki.
Forrás: Világgazdaság