A digitális fizetési szolgáltató tájékoztatása szerint ennek a korosztálynak csak 6 százaléka szeretne alkalmazottként dolgozni.
A 2010 után született korosztály első tagjai négy éven belül belépnek a munkaerőpiacra. Az Alfa generációs gyerekek egy sokkal zökkenőmentesebb, kényelmesebb világot képzelnek el - mutat rá a kutatás.
A magyar Alfa generációnak 55 százaléka keresett pénzt az elmúlt 12 hónapban, ebből 66 százalék állította, hogy a technológia segítette ebben.
A leggyakrabban használt technológiák a közösségi média platformok (53 százalék), illetve az online streamelés (25 százalék).
A 14 éves gyerekek negyede úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia segíteni fogja jövőbeni munkáját.
A gyerekek háromszor nagyobb valószínűséggel tanulnak meg pénzt keresni digitális tartalomkészítőktől, mint könyvekből. Inspirációs és új ötletek forrásaként a gyerekek 48 százaléka a közösségi médiát és a tartalomkészítőket jelölte meg, megelőzve a felnőttekkel való beszélgetést (43 százalék), illetve a rajzolást és írást (37 százalék).
A 14 éves magyar gyerekek 20 százaléka online értékesítéssel keres pénzt; a tárgyak online kereskedelmének, másodlagos piacának ilyen korai életszakaszban való megjelenése egy zöldebb, környezettudatosabb jövőt vetít előre a közlemény szerint.
A Visa megbízásából az Opinium végezte a kutatást augusztus 16-20. között, 550, 8-14 éves korú gyerek bevonásával.
Forrás: MTI