Bár a legidősebb tagjai lassan betöltik a negyvenet, a millenniuminak is nevezett Y-generáció tagjaival kapcsolatban még most is megannyi hamis állítás kering világszerte. Ezek egyike, hogy az aktív korúak ezen csoportja nehezen motiválható, pedig csak meg kell találni azt a három dolgot, ami valóban hatással van rájuk – írja a Forbes.hu.
Az amerikai Forbes a Leadership IQ kutatására hivatkozik, ez mutatta ki, hogy melyek azok az értékek, amelyek érezhetően motiválják az 1980 után született munkavállalókat. Bár a kutatás amerikai, az Y-generáció megértése világszerte fontos eleme a munkakultúrának, hisz becslések szerint az ide sorolható emberek teszik ki a munkavállaló réteg legvaskosabb szeletét.
1. Fontos a minőség
A minőségközpontú szemlélet az Y-generáció szemében különösen vonzóvá tesz egy szervezetet. A fiatal munkavállalók olyan cégeknél szeretnének dolgozni, amik valóban jó termékeket állítanak elő. Az Apple és a Google kiváló példák, a milleniumi dolgozók imádják ezeket a cégeket. De persze nem kell tech-óriásnak lenni, hogy vonzó környezetet teremtsünk. Elég, ha fogyasztóközpontúvá tesszük a belső kommunikációt, valamint olyan terméket állítunk elő, amire a dolgozók is büszkék, hiszen így közelebb hozzuk azt az amúgy komoly vásárlóerőt képviselő Y-generációhoz.
2. Tanulni mindörökké
Amennyiben Y-generációs dolgozókkal szeretnénk körülvenni magunkat, olyan környezetet kell teremtenünk, ami nemcsak a termelést, hanem a tanulást is elősegíti. A fiatal munkavállalók számára vonzó az örökké tartó önképzés gondolata, mégis csak 26 százalékuknak van erre lehetősége. Ennek oka, hogy míg az idősebb generációk a tanult folyamatok későbbi elsajátítását preferálják, a milleniumi munkavállalók számára egy állás akkor igazán vonzó, ha új ismeretek elsajátítására is lehetőséget nyújt.
A munkáltató négy egyszerű kérdéssel segítheti a folyamatot:
- Mi az, amiben jobb vagy, mint egy hónappal ezelőtt?
- Mi mindenben szeretnél jobb lenni ebben a hónapban?
- Hogyan tervezed fejleszteni ezeket a skilleket?
- Miként segíthetlek ebben?
- Ez a rövid beszélgetés nemcsak azt tárja fel, mi mindent tanult a munkavállaló, de az újdonságok elsajátítását is elősegíti, mi több, bevonja a folyamatba a munkáltatót is.
3. Érezni, hogy fontos vagy
Az, hogy értékelnek, nem egyenlő egy üres vállveregetéssel, hisz mindenki szereti, ha a munkája valódi értéket képvisel, és ezt érzi is a felettese oldaláról. Olyan környezetre van tehát szükség, ami baráti versengésre ösztökél, értékeli a kreativitást és az intelligenciát, és ahol a legjobb ötletek státusztól függetlenül törhetnek át a struktúra különböző részein. Ahogy Larry Page és Sergey Brin, a Google alapítói mondták:
– Arra biztatjuk a dolgozóinkat, hogy a projektjeiken túl a munkaidejük 20 százalékát olyasmivel töltsék, ami szerintük a leginkább a Google javára válik. Ez bátorítja őket, hogy még kreatívabbak, innovatívabbak legyenek. Sok jelentős fejlesztést köszönhetünk ennek a gyakorlatnak.
Forrás: Forbes.hu