Magyarországon több mint 80 milliárd forintot költ évente égetett szeszre a lakosság, a pálinkát pedig két másik italfajta is lehagyta a forgalmat tekintve.
Az égetett szeszek eladásának értékbeli megoszlásában 26 százalékkal állnak az élen a gyomorkeserűk, megelőzve a vodkát és a pálinkát - ismertette egy friss felmérését a Nielsen piackutató.
A vizsgált időszakban, azaz tavaly szeptember és idén augusztus között a gyomorkeserűk népszerűsége nőtt meg a leginkább, az értékesítésükből származó bevétel a 21 milliárd forintot is túllépte.
Az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest ez 12 százalékos növekedés. Mennyiségét tekintve is figyelemre méltó a termékcsoport forgalma, hiszen több mint 44 ezer hektoliternyit vásároltak ezekből a szeszes italokból, ami éves összesítésben 7 százalékos növekedésnek felel meg.
Ha a bolttípus szerinti eloszlást nézzük, még mindig a 2500 négyzetméter feletti hipermarketekben fogy a legjobban a gyomorkeserű, az eladások 36 százalékát bonyolították le ezekben az üzletekben idén augusztusig.
Éves összevetésben mégis a másik végletet képviselő, 50 négyzetméter alatti egységek produkálták a legnagyobb fejlődést, részesedésük 17-ről 21 százalékra emelkedett.
A kiszerelések közül év közben a félliteres változat a legkelendőbb, a karácsonyi időszakban viszont a hét deciliteresek felé tolódik a kereslet.
Forrás: hvg.hu