2x2 sávos úttá fejleszthetik a Békéscsaba és Berettyóújfalu között haladó 47-est

2024. október 24. 08:20 | behir.hu

Eldőlt, kik tervezhetik meg Békéscsaba és Berettyóújfalu között a 2x2 sávos utat. A több, mint 37 kilométernyi útvonalon két új Körös-híd is épülhet. Kiválasztották a nyertes tervezőirodákat - írja a magyarepitok.hu

Győztest hirdetett az Építési és Közlekedési Minisztérium a mintegy 1 évvel ezelőtt kiírt engedélyes és kiviteli tervekre vonatkozó pályázaton, melyek alapján a Békéscsaba és Berettyóújfalu között haladó 47-est fejleszthetik 2x2 sávos úttá. Mindez összhangban van azzal, hogy a múlt héten Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben bejelentett infrastruktúra-fejlesztési csomagjában is szerepel a projekt. A tárcavezető kifejtette: a 47-es főutat tervezik autópályává építeni, aminek a legvalószínűbb forgatókönyve, hogy 2026 és '29 között Békéscsaba és Szeghalom között megkezdődhet a négysávosítás.

Berettyóújfaluig már megépült Debrecenből az autópálya (az M35-ös köti össze a két várost), így a fennmaradó útvonalon több, mint 37 kilométeres szakasz megtervezésére keresték a vállalkozókat 4 részprojektben:

  • 1. rész: Körösladány, elkerülő út;
  • 2. rész: Köröstarcsa, elkerülő út;
  • 3. rész: Mezőberény, elkerülő út;
  • 4. rész: Mezőberény - Békéscsaba közötti szakasz engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése.

A közbeszerzés mind a négy részprojektben eredményes lett, összesen mintegy nettó 4,116 milliárd forint értékben dolgozhatnak majd a tervezőirodák.

A körösladányi elkerülő

Ezt a szakaszt az Utiber Kft. tervezheti meg, nettó 1,584 milliárd forintért.

A Körösladányt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főútja teljeskörű engedélyezési terveinek, szükséges engedélyeinek megszerzéséhez szükséges dokumentumok elkészítése, az építési engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata, hozzávetőlegesen 12 km hosszon.

A tervező feladatát képezi továbbá a meglévő Berettyóújfalu mérnökségi telep bővítésének tervezése és engedélyeztetése is. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:

  • egy különszintű csomópont,
  • két szintbeni csomópont,
  • egy vasút feletti műtárgy,
  • egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új országos közúti híd a Sebes-körös felett, valamint
  • hozzátevőlegesen 5 km új, 2x1 sávos bekötő út a 4234 sz. összekötő úthoz kapcsolódóan.

 

A köröstarcsai elkerülő

Itt az Utiber Kft. konzorciumban dolgozik a Pannonway Kft.-vel, összesen nettó 993 millió forintos ajánlattal nyerték meg a munkát.

A Köröstarcsát elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főút kialakítása a tervező feladata, nagyjából 4,5 km-en, valamint a 47-es főút 2x2 sávra való bővítése 4,4 km-en. Az engedélyezési tervek, engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a győztes ajánlattevőt terheli. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:

  • egy különszintű csomópont,
  • két szintbeni csomópont, jellemzően turbó körforgalomként,
  • egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új, országos közúti híd a Kettős-körös felett,
  • oldalanként 1-1 tengelysúlymérő állomás, valamint egy kombinált vadátjáró.

 

A mezőberényi elkerülő

Ezt a részprojektet a Pannonway Kft. egyedül tervezi meg, a munka értéke mintegy nettó 651 millió forint.

A Mezőberényt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű hozzávetőlegesen 8,3 km hosszú főút tervezése és engedélyeztetése és a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:

  • két különszintű csomópont és
  • egy vasút feletti műtárgy.

 

A Mezőberény-Békéscsaba gyorsforgalmi út

A közbeszerzés nyertese a negyedik részprojektben az Unitef'83 Zrt. lett, egy nettó 888 millió forintos ajánlattal.

A Mezőberény és Békéscsaba között új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű főutat szükséges kialakítani, nagyjából 5,2 km-en, illetve a 47-es főút 2x2 sávra való bővítését megtervezni 3,2 km-en. Ennek során a teljeskörű engedélyezési tervek, engedélyek, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a feladat része. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:

  • egy különszintű csomópont az M44 gyorsforgalmi úthoz kapcsolódóan és
  • két szintbeni csomópont, jellemzően turbó körforgalomként.

 

Forrás: Magyarepitok.hu

További programok »

FEL