„Egy átfogó, 10 éves, jubileumi műsorral lépünk fel – eredetileg március 21-én – a dátum valószínűleg változik még – a MOM-ban. A fővárosi kulturális központban mindhárom tagintézményünk egy-egy félórával mutatkozik be. A műsoron az élőzenei produkciók mellett élőzenei kíséret lesz a fellépő tácosoknak is” – mondja Kulcsár Sándor.
Hozzáfűzi, a 30 perces műsorokban mindhárom képzési forma, az alapfokú, a szakgimnáziumi és a felnőttoktatás diákjai is képviselik az iskolájukat. Nem mellesleg, a három intézményben 120 pedagógus tanít és 800 diák ül a padokban. (Természetesen a MOM-ban nem mindenki fog kiállni a világot jelentő deszkákra.)
– Úgy emlékszem, kezdetben a Bartók konzi nem igazán örült a Premier debütálásának, miközben teljesen más műfajról van szó – jegyzem meg.
– A kezdeti nézeteltérések ellenére a Bartók konzival is jó viszonyt ápolunk. Ma már a zeneművészetiből több tanár „áttanít” – akinek van affinitása más műfajokhoz is, hiszen egyáltalán nem vagyunk egymás konkurenciája. Mellesleg én is zeneakadémiát végeztem, tangoharmonika szakon.
– Mennyire szigorúak a közismereti tárgyakat tanító pedagógusok, ugyanis a gyerekeknek egésznap gyakorolniuk kell.
– Csak az első évben. Amikor azonban a havonta megrendezendő műsorunkat meglátják – hogy a tanulóik milyen szépen zenélnek, táncolnak –, más szemszögből nézik őket.
– Kezd lehullni a műfajról az a sztereotípia, hogy ez csak könnyűzene?
– Attól, hogy ezt könnyűzenének hívják, nem mindenáron az, tudniillik számtalan szám nemcsak három akkordból áll, és a műfajok (pop, rock, jazz stb.) is megkövetelik a nívósabb zenei összhangzattant. Megesik, hogy egy fiatal srác nagy rockerként jön hozzánk, majd idővel a szaktanára hatására más műfajok felé nyit, és akár a jazzben találja meg a számításait.
***
A Premier megvalósításként most a musical-képzés beindításán dolgozik.
Bővebben: ITT!