Schanda Tamás hozzátette, a folyamat részeként Budapesten a KAV új vizsgatermekkel is bővült, ezekben a termekben a tanulók egyebek mellett a közúti és a vasúti közlekedésből vizsgázhatnak.
Az új termeknek köszönhetően évente akár 40 800 számítógépes, 16 320 írásbeli elméleti vizsgát tudnak tartani. Két számítógépes vizsgatermet, illetve írásbeli és szóbeli vizsgáztatásra alkalmas termet alakítottak ki.
Közölte, 2019-ben 612 250 közúti járművezetői vizsgát tartottak, ezeknek csaknem 30 százalékát a közép-magyarországi régióban. Tavaly a koronavírus miatt 530 867-re csökkent a vizsgák száma, de ezek több mint 28 százaléka Budapesten és Pest megyében volt.
Az államtitkár szerint azért volt szükség a KAV fővárosi vizsgatermeinek bővítésére, hogy a közép-magyarországi tanulóknak se kelljen a jelentkezést követően két hétnél többet várniuk a vizsgára.
Schanda Tamás kiemelte, a kormány nagy figyelmet fordít a közlekedésre: folyamatosan épülnek, fejlődnek az utak, korszerűsítik a vasúti szolgáltatásokat, miközben támogatják a környezetkímélő technológiák elterjedését az egyéni és a közösségi közlekedésben egyaránt.
Az államtitkár szerint a közlekedési infrastruktúra minősége hozzájárul az ország gazdaságának versenyképességéhez, hat arra is, hogyan tudnak közlekedni az emberek.
Kitért arra is, hogy a 20 év alatti fiataloknak azért biztosítják ingyen a kresz-vizsgát, mert jogosítvánnyal a munkaerőpiacon is új lehetőségek nyílnak meg a számukra.
Forrás: MTI