Ugyan a karácsony nem a drága ajándékokról szól, mégis sokan az utolsó napokban túlságosan kiköltekeznek, többet vásárolnak, mint amit valójában megengedhetnének maguknak. Az InstaCash és a Milpay kutatásában részt vevők több mint egyharmada (36 százalék) szerint karácsonykor nem az ajándék a lényeg, hanem az együttlét. Majdnem ugyanennyien (29,5 százalék) az élményeket, közös programokat teszik az első helyre. Emellett 29,2 százalék inkább kevesebb, de minőségi ajándékot adna szeretteinek.
Ezzel párhuzamosan azonban továbbra is tömeges jelenség az utolsó pillanatban történő túlköltekezés és azt ezt követő januári megbánás. A felmérésben 37,9 százalék mondta azt, hogy időnként, 21 százalék szerint pedig szinte minden évben előfordul, hogy túlcsúszik a tervezett kereten. Majd januárban a válaszadók több mint egyharmadánál előfordult, hogy megbánta, mennyit költött karácsonyra, a válaszadók negyede pedig szinte minden évben így érez.
Forrás: Világgazdaság