Töretlen a hazai vállalkozások optimizmusa

2018. április 25. 07:39 | behir.hu

Bizakodva néznek a jövőbe a hazai cégek. A K&H kkv bizalmi indexe két pontot mozdult felfelé, így tíz ponton áll, ami az index történetében a második legjobb eredmény. Időközben a középvállalkozások bizalma az egekbe szökött, jelenleg 31 pont.

 
Javult a cégek hangulata

 

Az előző negyedévi nagyobb léptékű ugrást követően most szerényebb mértékben ugyan, de tovább javult a cégek hangulata. A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv) egy évre előremutató várakozásait jelző K&H kkv bizalmi indexe az elmúlt 14 év második legjobb eredményét érte el, jelenleg 10 ponton áll.

„A vállalkozásokra pillanatnyilag a kivárás jellemző, amit jól mutat az enyhe, kétpontos emelkedés. Ennek hátterében az áll, hogy a cégek gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló tényezők számottevően, de ellentétes irányba mozogtak, így azok hatásai gyakorlatilag kioltották egymást. Jelenleg az uniós pályázatokra és a közterhekre vonatkozó várakozások javultak, miközben a vállalati hitelkamatokkal kapcsolatban borúlátóbbak lettek a cégek” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

 

Egekbe szökött bizalom

 

„A különböző méretű cégek közül jellemzően a középvállalkozások hangulata a legjobb, ami most történelmi maximumot ért el, hiszen várakozásaik 24-ről 31 pontra ugrottak. A mikro- és kisvállalkozások az átlaghoz hasonlóan tekintenek a jövőbe, azonban míg előbbinek a bizalma 5-ről 8 pontra emelkedett, utóbbinak 9-ről 7 pontra mérséklődött” – mondta el a szakember.

 

KH - bizalmi index

 

Az ágazatok közül az ipari és a szolgáltató cégek majdnem azonosan (14 és 12 pont), a kereskedelmi szektor viszont ennél jóval szerényebben látja a következő egy évet (–1 pont).

„A kereskedelem visszafogottsága mögött feltehetően az áll, hogy bár szárnyal a lakossági fogyasztás, hiszen a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adata szerint februárban is jelentősen, 6,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi üzletek forgalma az előző év azonos időszakához képest, ez a növekedés azonban hosszú távon már nem biztos, hogy fenntartható” – mondta Kovács Viktor Zoltán.

 

Forrás: Profit7, Hunyor Erna Szofia

FEL