Többe került a karácsony idén, csak játékokra 31 milliárd ment el

2016. december 25. 14:43 | Varga Diána

A karácsonyi szezonban átlagosan 7550 forint értékben kerül gyermekeknek szánt ajándék a kosárba, a top termékek a társas- és kreatív játékok, valamint a babák. Ebben az időszakban az éves eladások 60 százaléka realizálódik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint – a teljes piaci forgalom így elérheti a 31 milliárd forintot is. A legnagyobb roham a Black Friday és Mikulás között, valamint a szentestét megelőző héten volt.

Többe került a karácsony az idén - írja a Piac & Profit. „A webáruházakban hagyományosan nagyobb összeget, az idei szezonban átlagosan 8600 forintot hagytak a vásárlók, ami 5 százalékkal magasabb, mint az elmúlt évben. A bolti eladásokban összességében 8 százalékos bővülésre számítunk, mely 6500 forintos átlagköltést jelent” – nyilatkozta a hírportálnak Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. 2016 slágertermékei a társas- és kreatív, fejlesztő játékok, valamint a játékbabák köréből kerülnek ki, de sok fa alá jut építő-, valamint interaktív játék és puzzle is. „A teljes játékpiaci forgalom 60-70 százaléka realizálódik a karácsonyi szezonban, ami idén a becsléseink szerint 27–31 milliárd forintot jelenthet. Az év ezen időszakában több és drágább termék kerül a kosárba, valamint sokan kihasználják az ingyen szállítás vagy egyéb, pl. Black Friday promóciókat is” – tette hozzá a marketingvezető.

A szülők közel kétharmada már novemberben elkezdte a karácsonyi ajándékok beszerzését, szinte mindenhol számíthatnak a gyermekek játékra, és minden második családban ruha is kerül a fa alá. „Játék viszont már a Télapó-csizmába is jutott, a válaszadók háromnegyede ugyanis ilyenkor is ezt adja gyermekének az édesség (74%) mellett. A szülők fele már Mikuláskor 2000 forint felett költ, ami karácsonyra 5–10 ezer (42%), és sok esetben még 10 ezer forintnál is magasabbra (43%) emelkedik” – árulta el a szakember. Idén karácsonykor a gyermekek kreatív, fejlesztő játéknak (74%), LEGO-nak (52%), társasnak (50%), könyvnek és kifestőnek (45%), valamint építőjátéknak (37%) örülhetnek, kétharmadukat 3 vagy annál több különböző ajándékkal is meglepik a szülők.

A megkérdezettek kétharmada vágott-, egyharmada mű-, tizede pedig cserepes fenyőt díszít fel , többségében az egész család együtt (52%) vagy a – főként a 3 évnél fiatalabb gyermekkel rendelkező – szülők közösen. „Az ajándékról a válaszadóink nagy részénél, mintegy 80 százalékánál még a Jézuska gondoskodik, a leleplezés nagyjából 7–10 éves kor között történik meg” – tette hozzá Gyaraki Dávid. A karácsonyi menü viszont nem marad titok: a halas ételek és a halászlé lesznek porondon minden második otthonban, máshol viszont a húsleves, a töltött káposzta és különféle szárnyasok kerülnek majd a tányérokra.

Forrás: Piac & Profit

FEL