Szallas Group: Nem csökkent a magyarok utazási kedve

2021. december 7. 11:47 | behir

A koronavírus-járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza az idén, jövőre pedig a Covid előttinél is magasabb lehet a fogyasztók utazási hajlandósága - derül ki a Szallas Group és a Nielsen IQ közös, reprezentatív kutatásából.

Az MTI-nek küldött keddi közleményük szerint a megkérdezettek 92 százaléka az idén és tavaly is legalább egy alkalommal utazott, és 99 százalékuk tervezi ezt a járvány utáni időszakban. Míg idén a válaszadók alig ötöde utazott külföldre és belföldre egyaránt, addig jövőre ezt már több mint felük tervezi. A kutatás szerint a magyarok többsége inkább a környező országokba - Horvátország, Románia, Csehország, Lengyelország - utazna szívesen.

Ez a regionális utazási igény nem csak Magyarországon, de a teljes kelet-közép-európai piacon egyre erősebb. A csoport stratégiájában ezért központi helyet foglal el a régiós szálláskínálat bővítése, a térségi országok turisztikai attrakcióinak összekapcsolása - mondta Papp István, a Szallas.hu magyarországi igazgatója a közleményben.

Az utazási motivációk között a nyaralás marad az elsődleges, 68 százalék válaszolta ezt, de figyelemreméltó a növekedés az egészségturisztikai célú és a kulturális körutazások szegmensében. Előbbi céllal belföldön korábban a válaszadók negyede utazott, ezt a járvány után már harmaduk tervezi. A külföldi körutazások esetében még markánsabb az emelkedés: 15 százalékról 27 százalékra nőtt az arányuk a járvány előtti időszakhoz képest - közölték.

A belföldi úti célokat tízből kilenc válaszadó saját autóval keresi fel a pandémiától függetlenül is, a járvány hatására azonban 59 százalékról 68 százalékra nőtt azok aránya, akik külföldre - elsősorban a környező országokba - autóval utaznak.

A kutatást a magyar Szallas.hu Zrt.-ből és a kelet-közép-európai régió további legnagyobb szállásportáljainak összeolvadásából létrejött Szallas Group négy országában - Magyarország mellett Lengyelországban, Csehországban, és Romániában - végezték, online adatfelvétellel. A több mint 6 ezer ember bevonásával végzett felméréshez a kérdőívet és az elemzést a Nielsen IQ globális piackutató vállalat készítette.

A Szallas Group 12 online utazási termékkel, több mint 80 ezer foglalható szállásadó partnerrel és 350 dolgozóval működik. A cégcsoport által közvetített szállásdíj értéke idén a járvány ellenére is meghaladja az 50 milliárd forintot.

Forrás: MTI

További programok »

Gazdaság

Az Éléskernél 50-60 terméket érint a hatósági ár bevezetése

Hét konkrét termék, illetve termékcsoport árát fagyasztották be, rögzítették. Február 1-től a kristálycukor, a BL 55-ös liszt, a finomított napraforgó étolaj, a házi sertéscomb, a csirkemell és a csirke far-hát, valamint az UHT 2,8 tömegszázalékos zsírtartalmú tej árát három hónapon át a tavaly október 15-ei szinten kell tartaniuk a kereskedőknek.
2022. január 27. 15:39
FEL