A tárcavezető arra emlékeztetett, a kereskedelemben mutatkozik meg, hogy mindaz a munka, amit egy gazdálkodó, majd egy élelmiszeripari vállalkozás elvégez, hogyan hasznosul. Keresik a fogyasztók az adott terméket, vagy ott marad a boltok polcain. Hozzátette, a fogyasztók elvárják, hogy a mindennapi szükségleteiket minél kisebb erőfeszítés mellett, minél alacsonyabb árszínvonalon, minél jobb minőségű termékek megvásárlásával elégíthessék ki. Nagy István szerint a kis boltok léte különösen fontos a vidék lakosságmegtartó képességének erősítése érdekében is.
A miniszter kiemelte, hogy a kereskedelem egyszerre katalizátora és előállítója a bruttó nemzeti össztermék növekedésének, hiszen minden magyarországi lakos a kiskereskedelem ügyfele: 2020-ban naponta és fejenként 3200-3600 forintot hagytak a boltokban a vásárlók. Ennek a forgalomnak a lebonyolításában 2021-ben 105 ezer vállalkozás 112 ezer üzlete vett részt.
– Fokozni kell a hazai alapanyagok, termékek, beszállítók szerepét, és javítani a versenyképességet úgy, hogy annak integráns része legyen a környezetterhelés csökkentése és a digitalizáció – hangsúlyozta Nagy István. Mint mondta, hatalmas eredmény, hogy a koronavírus-járvány ellenére, az orosz-ukrán háború és szankciós válság mellett is zavartalan az élelmiszer-ellátás.
Forrás: MTI