A gyulai vár és az Almásy-kastély után szombattól azonban egy képzőművészeti kiállítótér is játéklehetőséget nyújt. Az időzítés sem véletlen: az őszi szünetben nagyszámban a városba érkező családoknak kínál élménydús közös programot, egyúttal a Kossuth-díjas festőművész jobb megismerését a játék.
A Kohán Képtárban megalkotott szabadulószoba a galéria névadójáról szól. A szolgáltatás azonban itt sem pusztán egy jó kikapcsolódási lehetőség: a játékosok szórakozva ismerhetik meg jobban Kohán Györgyöt. Az alkotók (Szák Orsolya és Szilágyi Sándor) szándéka ez esetben is az volt, mint a vár és a kastély szabadulószobáinál: észrevétlenül adni tudást – ezúttal a festőművészről.
A játék kerettörténete azzal az információval indul, hogy betörtek a jeles gyulai festő műtermébe. Kohány György egy jótékonysági rendezvényre készített hét képet, amelyek közül azonban a kiváló ízlésű (vagy kifinomult műértő által megbízott) betörők hatot hamisra cseréltek ki. A segítőknek, azaz a játékosoknak még a rendezvény kezdete előtt meg kell találniuk a hamis képek sokaságában az eredetit, ezzel támogatva egy nemes ügyet.
A kalandban résztvevők megismerkedhetnek Kohán György művészetén túl személyiségének egyéb rétegeivel; azon kívül, hogy a művész öntörvényű ember volt, hatalmas szívvel bírt, s amikor módja volt rá, segítette társait. További részletek itt találhatók.