Logika, játszva: Sikeres a Sakkpalota program Gyulán

2019. április 11. 13:41 | Horváth Szabolcs

Készség és képességfejlesztés, logika és játszva tanulás: a Sakkpalota program két éve fut a gyulai Dürer Albert Általános Iskolában. A pedagógusok egyelőre az első és második osztályosok tananyagába építették be a sakkozást. 

A szakemberek szerint a digitális világba született gyermekek számára a sakk a maga szimbólumrendszerével kivételes oktatási lehetőség a személyiségfejlesztés, a tehetséggondozás, a kritikai gondolkodás terén, előmozdítja a különböző műveltségi területek ismereteinek elsajátítását, valamint számos tantárgy elsajátítását teszi könnyebbé a matematikától a testnevelésig.

A Sakkpalota módszer jelenleg elsőtől negyedik osztályig alkalmazható. Elsősorban nem sakkozást tanít, hanem a sakk szabályrendszerére alapozva a logikus, rendszerben gondolkodást fejleszti. Horváthné Vidéki Judit fejlesztő pedagógus szerint a gyerekek képzelőerejét mozgatják meg a módszer segítségével, így olyan fantáziabirodalmat építenek, melytől a diákok játékosabbak, motiváltabbak, érdeklődőbbek lesznek. 

Zámori Ida intézményvezető szülőként ismerkedett meg a Sakkpalotával, majd intézményvezetőként munkatársaival is megkedveltette azt. A programot használó tanárok Budapesten kaptak hivatalos képzést, s miután kötelezően használandó/megvásárolandó eszközrendszere nincs a programnak, így az eszközöket is maguk a tanárok készítették el. Terveik szerint a jövőben referenciaintézményként is szeretnék vinni a Sakkpalota programot. A gyerekek fejlődését pedig a Szegedi Tudományegyetem közreműködésével szeretnék mérni, melyre majd 4. osztályban kerülhet sor.

A Gyulai Tankerületi Központ 2018-ben indította útjára „jó gyakorlat” programsorozatát, amelynek célja, hogy a tankerülethez tartozó mintegy 34 település 86 feladat-ellátási helyén működő egyedi programok, fejlesztő módszerek széles körben megismerhetők legyenek, az intézmények átvehessék egymástól a tapasztalati úton is bizonyított programokat.

H.Sz., V.D.

További programok »

FEL