Egyikük július 28-án kapott egy SMS üzenetet a telefonjára azzal, hogy az előfizetése kapcsán összegyűjtött hűségpontjai hamarosan lejárnak és azokat mihamarabb vásárolja le valamilyen termékre. Az üzenet egy linket is tartalmazott, melyre rákattintva a szolgáltató oldalához megtévesztésig hasonló oldalra navigálta a nőt. Itt a nő kiválasztott egy terméket 99 forintért, majd az összeg kifizetése miatt az oldal kérte a bankkártya adatait. Ő meg is adta ezeket, majd augusztus 11-én ismeretlenek közel 40 ezer forintot emeltek le a számlájáról.
Ugyanígy járt egy orosházi nő is. Elmondása szerint az elmúlt hónapokban többször kapott SMS-t, ami a telekommunikációs cég nevében a lejáró pontjaira figyelmeztetett. Végül augusztus 2-án ő is rákattintott a linkre, választott egyet a 99 forintért hirdetett termékek közül és a fizetéshez megadta az adatait. A kára 200 ezer forint lett.
Ezzel a módszerrel már számos embert verték át a csalók, ezért ha hasonló üzenetet kapnak, ne higgyenek neki és ne adják meg az adataikat. Erre a telekommunikációs cég a saját oldalán is figyelmeztet.
A szolgáltatók és a rendőrség is folyamatosan igyekszik felhívni a figyelmet a különböző csalási módszerekre, figyeljék ezeket, legyenek tájékozottak és ismerőseiket, hozzátartozóikat is figyelmeztessék!
Forrás: KiberPajzs
