– Az aquaplaning, más néven "vízen futás" vagy "felfutás", számos baleset előidézője. Nagy esőzések után összefüggő vízréteg képződik az úton, amely megakadályozza az abroncsok úthoz tapadását. Az autó "felúszik", bármit is teszünk, a kormányzási és fékezési erők csak a vízrétegre hatnak, az útra nem. Ennek következtében az autó ellenőrizetlenül sodródik, és elveszíti a tapadását – olvasható a Magyar Gumiabroncs Szövetség közleményében.
A statisztikákat tekintve az aquaplaning gyakoribb az autópályákon, mint a vidéki utakon és a városokban. Ennek hátterében nenm az útburkolat minősége áll, hanem az a tény, hogy az autópályákon gyorsabban vezetnek a sofőrök.
– Az egyenetlen felület és az enyhe lejtés is hozzájárul az aquaplaninghez. A fő veszély a mélyedésekben, a kanyarokban, az aluljárókban és nyomvályúkban leselkedik ránk, vagyis szinte mindenhol, ahol a csapadékvíz nem tud gyorsan elfolyni, vagy ha nagy mennyiség esett, és időbe telik, míg elszivárog –áll a közleményben. Mint írták, a vízen csúszás bármekkora sebességnél előfordulhat.
Forrás: MTI/Magyar Gumiabroncs Szövetség