Gyula, a fogyasztóbarát város

2016. június 24. 11:41 | Laczkó Viktória

A megyében elsőként szerezte meg a Fogyasztóbarát Település címet Gyula. A város mellett több helyi vállalkozó is elismerésben részesült a díjátadón.

Elsőként a város alpolgármestere, Kónya István vette át a helyettes államtitkár asszonytól a Fogyasztóbarát Település díjat, aminek megszerzése mögött összetett munka áll – hangzott el a rendezvényen. A pályázat részeként például általános iskola 7. és 8. osztályosoknak, valamint középiskolásoknak biztosítottak fogyasztóvédelemről szóló előadásokat, de az időseknek szóló kampányok, valamint a turisztikai programokon való megjelenés is a pályázat feltételei között szerepeltek.

- Ez egy összetett pályázat volt, nagyon örülünk neki, hogy a megyében elsőként, de reméljük nem egyedüliként, Gyula büszkélkedhet ezzel a címmel - fogalmazott Kónya István alpolgármester.

Az öt évre szóló minősítés tíz gyulai vállalkozás is megkapta. Például a Gyulai Várfürdő is, ami több minősítést szerzett az elmúlt évben.

- Most kiegészülnek egy kifejezetten fogyasztóvédelmi, a hatóság oldaláról alátámasztott tanúsítvánnyal. Ezzel megint följebb tettük magunknak a lécet, hiszen egy ilyen elismerés birtokában a vendégek elvárásai is magasabbak lesznek a fürdővel szemben. Ennek mi igyekszünk megfelelni - mondta el Boros László Attila a Gyulai Várfürdő ügyvezetője.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2014 őszén hozta létre a Fogyasztóbarát település díjat. Mint kiderült, a pályázat elbírálásakor figyelembe vették, hogy Gyula Városa kiemelten kezeli a fiatalkorúak védelmét. Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára:

- Olyan városokat, településeket díjazunk, akik támogatják a városukban, településeken a vállalkozásokat annak érdekében, hogy fogyasztóbarát szemléletüket kialakítsák, illetve, ha már fogyasztóbarát szemlélettel rendelkeznek, akkor azt erősítsék, illetve támogassák az itt élő fogyasztókat, lakosokat is abban, hogy a tudatosodás terén elinduljanak, illetve megfelelően tudják érvényesíteni a jogaikat.

A díjátadón az is elhangzott, hogy a fürdőváros jobban teljesített a megyei átlagnál, ugyanis 2015-ben 83 ellenőrzésből, 19-nél találtak jogsértést, illetve a megyei 25 százalékos kifogásolási arány, Gyulán 23 százalék.

FEL