Az iskolai szünet kezdetétől országszerte egyre több vendégre számíthatnak a vizes élményeket kínáló létesítmények, amelyek nyáron is mágnesként vonzzák a turistákat. Nem véletlenül, hiszen az elmúlt években jelentősen megszépültek, családbarát- és akadálymentes szolgáltatásokkal, változatos sport- és szabadidős lehetőségekkel gazdagodtak strandjaink. Országszerte összesen 73 település 140 szabadvízi fürdőhelyének megújulását tette lehetővé a kormány hazai forrásból. Egyedül a Balatonnál több mint 100 strand közül választhatnak a fürdőzők, ezek közel kétharmada - partszakaszhossz szerint vizsgálva – teljesen ingyenes szabadstrand.
A fürdők turisztikai fontosságát jól mutatja, hogy Magyarország vidéki szálláshelyi vendégforgalmának közel egyharmada a jelentős fürdővárosainkban valósul meg. A vendégéjszakák száma szerint a 10 legnépszerűbb vidéki településből 8 fürdőváros, a fennmaradó kettő pedig Balaton-parti. A májustól szeptemberig tartó strandszezonban a legmagasabb vendégéjszakaszámot mutató fürdővárosok mellé felzárkózik Balatonlelle, Zamárdi és Zánka is.
– A Magyar Turisztikai Ügynökség szolgáltatói ajánlatokat is kínáló, nyári forgalomösztönző kampánnyal is támogatja, hogy a vízparti településeink és fürdővárosaink idén is erős főszezont zárhassanak. A június végéig tartó marketingaktivitások fő üzenete is éppen ez: egész nyáron várnak a hazai strandok. Itthon és a legígéretesebb küldőországokban is nyári vízparti feltöltődésre buzdítjuk a turistákat a Balatonon túl a Bük-Sárvár, Debrecen és környéke, Tokaj és Nyíregyháza, Győr-Pannonhalma, Gyula és térsége, Mátra-Bükk térségekre irányítva a figyelmet – mondta el Juhász Szabolcs, az MTÜ Turizmusszakmai igazgatója.
Az MTÜ által működtetett Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) szálláshelyi adatai szerint a vendégéjszakákban mért kereslet 70%-a az elmúlt évben olyan településekhez volt köthető a fővároson kívül, amelyen valamilyen népszerű fürdő működik. Nem csak a belföldi turizmusban számít kiemelkedő mozgatórugónak a fürdőélmény. Az NTAK adatokból az is jól látszik, hogy 10-ből 8 külföldi vendég szintén olyan vidéki településre látogat, amely fürdővel is rendelkezik.
A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 ezer munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő. A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve végzi feladatát, növeli Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai cél, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.
Forrás: MTÜ