Minden harmadik honfitársunk vásárolt minimum egyszer a világhálón az elmúlt bő fél évben, 85 százalékuk pedig „visszajáró vendég”, azaz havonta legalább egyszer költ a weben. A magyar netes vásárló átlagosan 39 éves, minimum érettségivel rendelkezik és városban lakik – derül ki a Fizetés élmény riportból.
A netes szolgáltatások iránti bizalom jele, hogy kétharmaduknak van online előfizetése és több mint felük mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál. Az online vásárlás területén aktív 3,2 millió magyar több mint háromnegyede vásárol havonta átlagosan minimum egyszer a világhálón, azonban a koronavírus kitörése utáni időszakban ez a szám sokszorosára nőtt: közel háromnegyedük minimum kéthetente költött a neten az elmúlt hónapokban.
A magyar online vásárlók átlagéletkora 39 év, legtöbben a 30-35 év közötti korosztályból kerülnek ki (30 százalék), de még az ötvenes korosztályban is 23 százalék az arányuk. A férfiak egy kicsit nagyobb arányban vásárolnak a weben, mint a nők (52-48 százalék). A tipikus hazai online vásárló városlakó (74 százalék), minimum érettségivel rendelkezik (84 százalék), és alapvetően jómódú (60 százalék), ugyanakkor közel harmaduk érzi úgy, hogy havi bevételeik éppenhogy fedezik alapszükségleteiket.
A hazai netes vásárlók kétharmadának, azaz nagyságrendileg 2,2 millió embernek van minimum egy online előfizetése. Minden harmadik honfitársunk vásárolt minimum egyszer a világhálón az elmúlt bő fél évben, 85 százalékuk pedig „visszajáró vendég”, azaz havonta legalább egyszer költ a weben.
Az online vásárlás területén aktív 3,2 millió magyar több mint háromnegyede vásárol havonta átlagosan minimum egyszer a világhálón, azonban a koronavírus kitörése utáni időszakban ez a szám sokszorosára nőtt: közel háromnegyedük minimum kéthetente költött a neten az elmúlt hónapokban. A magyar online vásárlók átlagéletkora 39 év, legtöbben a 30-35 év közötti korosztályból kerülnek ki (30 százalék), de még az ötvenes korosztályban is 23 százalék az arányuk. A férfiak egy kicsit nagyobb arányban vásárolnak a weben, mint a nők (52-48 százalék). A tipikus hazai online vásárló városlakó (74 százalék), minimum érettségivel rendelkezik (84 százalék), és alapvetően jómódú (60 százalék), ugyanakkor közel harmaduk érzi úgy, hogy havi bevételeik éppenhogy fedezik alapszükségleteiket. A hazai netes vásárlók kétharmadának, azaz nagyságrendileg 2,2 millió embernek van minimum egy online előfizetése.
Forrás: Világgazdaság