A pékségek is érzik a járvány hatását

2022. január 23. 14:17 | behir.hu

A pékáruk esetében is változtak a vásárlási szokások a járvány erősebb hullámai során, ritkábban térnek be a pékségekbe a vevők, ekkor viszont többet vásárolnak  - mondta a Ludwig Klára, a Jókenyér márkát tulajdonló Ludwig & Mentesi Sütőipari és Kereskedelmi Kft. ügyvezetője.

Az ügyvezető szerint a pékség forgalmát azonban nagyban segítik az ágazatot uraló fogyasztói trendek, emiatt is népszerűek a adalék- és színezékmentes termékei, a kenyereket saját kovásszal készítik, a teljes kiőrlésű liszteket helyben őrölik, vagyis tisztított rozs és búza érkezik az üzembe. Továbbá a termékek előállításához csak vajat használnak, margarint nem, és helyben készítik a töltelékeket, nem pedig előre vásárolják más gyártóktól. Ludwig Klára szerint a felsoroltak sok egészségtudatos vásárlónál döntő fontosságúak, ugyanakkor nem a vásárlói szokásokra reflektálva alakították át a termékeket. A pékséget 1994-ben alapította a pék végzettséggel rendelkező Ludwig Klára és német származású mesterpék férje azzal a céllal, hogy meghonosítsák a német kenyérkultúrát, amelynek alapját a rozsos magvas termékek alkotják. Első generációs pékek lévén maguk építették az 50 négyzetméteres sütödéjüket Solymáron, hatféle kenyeret lehetett megtalálni kezdetben a választékban.

Az első megrendelő egy sajtszaküzlet volt, amelynek a nemzetközi tapasztalattal rendelkező tulajdonosa ismerte és szerette a rozskenyereket, majd olyan szállodáknak lettek beszállítói, amelyek külföldi vendégköre igényelte, hogy kenyérben is legyen választék. A vállalkozás körülbelül 170 főt foglalkoztat, kilenc saját bolttal és ugyanennyi franchise üzlettel rendelkezik.

 

Forrás: VG

 

További programok »

FEL