Visszatekintő: Horváth László képviselő – Fidesz-KDNP

2024. április 19. 12:00 | behir.hu

Öt évvel ezelőtt, 2019. október 13-án volt az előző önkormányzati választás, amikor arról döntöttünk, hogy a 2019–2024-es ciklusban kikre bízzuk a város vezetését. Most arra kértük a békéscsabai képviselő-testület tagjait, foglalják össze az ebben a ciklusban végzett önkormányzati munkájukat. Az alábbiakban Horváth László beszámolóját olvashatják.

Öt éve vagyok a Fidesz- KDNP békéscsabai, listás önkormányzati képviselője. Az elmúlt időszak igen termékeny korszak volt, nemcsak a párt, hanem a város életében is.

A városi közgyűlések előkészítői a bizottsági ülések, két bizottságnak vagyok a tagja és folyamatosan aktív részese, a Pénzügyi Gazdasági és Tulajdonosi Bizottságé és Városüzemeltetési Bizottságé. Ez utóbbi bizottságban számtalan javaslattal éltem a város közlekedésének javítása érdekében, amelyek közül a legtöbb meg is valósult. Több esetben egyeztettem a Magyar Közút helyi képviselőivel, akik a javaslataim jó részét nemcsak befogadták, hanem az általam jelzett változtatásokat el is végezték. Számtalan olyan útburkolati jellel és jelzőtáblával kapcsolatos problémát jeleztem, amelyeket orvosoltak. Többek között a Lázár utca, Szív utca ipszilon-elágazás évtizedek óta szabályozatlan helyzetét is megoldották. A Tompa és Zsigmond utca kereszteződésében hiányzó elsőbbségadási táblákat javaslatomra kihelyezték. A Berzsenyi utcán a Málnás utca és Körte sor közötti nyitott csapadékvíz-elvezető csatornák lefedését kezdeményeztem, és idén ez meg is valósul. A Gyulai út, Gőzmalom tér kereszteződésében lévő forgalmi rend felülvizsgálatát javasoltam, valamint az Andrássy út, Temető sornál hiányzó táblák kihelyezését. Az Andrássy út Csaba Center előtti szakaszán a forgalmat irányító jelzőtáblákat tettek ki, szintén az én javaslatom alapján. A Kazinczy útnak a Szarvasi úton átvezető szakaszán lévő jelzőtáblák sem voltak egyértelműek, ezt a közútkezelővel történt egyeztetésem után megoldották. 

Napjainkban a gépjárműforgalom folyamatos növekedésének vagyunk szemtanúi, és tudjuk, hogy a közlekedés veszélyes üzem. A belső úthálózatunk bővítésére fizikailag sajnos nincs lehetőségünk, így van ez a parkolókkal is. Az viszont üdvözlendő, hogy jelentős mennyiségű kerékpáros létesítményt – kerékpárút, sáv, nyom – alakítottak ki, sőt ezek a fejlesztések ebben az évben is folytatódnak. Békéscsaba a legkerékpárosabb város az országban – a maga több mint 70 kilométert felölelő biztonságos hálózatával, a több ezer kerékpárhasználóval – ami feltétlenül üdvözlendő, de sok feladattal is jár. 

Egy élhető, jól működő város, közlekedési infrastruktúrájának egyik legfontosabb része, sarkalatos pontja, a mindennapi, biztonságos közlekedés megteremtése. Az elmúlt ötéves tevékenységem során erre helyeztem a legnagyobb hangsúlyt. 

Horváth László önkormányzati képviselő

További programok »

FEL