Értékelték a Békéscsabai Tankerületi központ féléves munkáját

A Békéscsabai Tankerületi Központ első féléves működését értékelte  Bánki András vezető. Az igazgató kitért arra, hogy a központ egyik legfontosabb célja a tanulócentrikus szakmai munka hátterének megteremtése.

A Békéscsabai Tankerületi Központ féléves fennállása alatt több szerkezeti átalakuláson ment át. A szervezetnek a békéscsabai, a szarvasi és az orosházi járásra terjedt ki az illetékességi területe, három közoktatási intézmény pedig a gyulai tankerülethez került. Február elsejével a békéscsabai központ vette át a mezőkovácsházi járás intézményeit, így jelenleg 35 iskola tartozik ide.

– 2017. január 1-től létrejött a Békéscsabai Tankerületi Központ. Nem egy klasszikus fenntartói rendszerről van szó, hiszen szakmai irányítás és komoly szakmai együttműködés valósul meg a köznevelési intézményekkel. Azt tapasztaljuk, hogy nagyon együttműködőek az intézmények. Hatékonyan tudjuk megvalósítani azokat az elképzeléseket, amelyeket közösen tűztünk ki célul. A célok középpontjában a tanuló áll – emelte ki Bánki András, a Békéscsabai Tankerületi Központ igazgatója.

Az eseményen a Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola intézményvezetője úgy fogalmazott, hogy a tankerületi központ és az intézmények közötti együttműködés partnerközpontú, ami megkönnyíti a hétköznapi munkájukat.

– Fontossá vált a tanuló, a szülő, a pedagógus, az intézményvezető, tehát mindenki, aki ennek az ágazatnak a részese. A tankerületi központ a minőségi szolgáltatás jegyében bevonja az intézmények partnereit, hogy a lehető legjobb eredmény szülessen a nevelő-oktató munkában a gyerekek érdekében – mondta el Papp Gyöngyi, a Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola intézményvezetője.

A szakemberek szerint fontos, hogy a tankerület kíváncsi a pedagógusok, intézményvezetők ötleteire és támogatja is azokat. Ilyen volt például az orosházi Táncsics Mihály Gimnázium elképzelése arról, hogy létrehozzanak egy Nemzeti Köznevelési Értéktárat. A gimnázium intézményvezetője kiemelte, hogy a Békéscsabai Tankerületi Központ közreműködésével országos mintaprogram jöhet létre, amelyet az Emberi Erőforrások Minisztériuma is támogat.

– A köznevelés közhaszna egyértelmű. Nagyon komoly felelősség és társadalmi küldetés is ez, amely hozzájárul a társadalmi fejlődéshez és a gazdasági növekedéshez. Ha ez nincs megalapozva, akkor nem lesznek sikeresek a gyerekek, így pedig nem lesz sikeres a jövő. Ilyen formában ezt a felelősséget közösen vállalta fel a tankerület és az intézmény – hangsúlyozta Blahó János, az orosházi Táncsics Mihály Gimnázium intézményvezetője.

Az eseményen a tankerület igazgatója kitért a beiskolázási adatokra is. A demográfiai mutatókhoz illeszkedik a beiratkozó tanulók száma, amely kisebb csökkenést mutat, ez azonban a szakemberek szerint nem veszélyezteti az intézményeket.

 

A hírről készült videó anyagunk:

Megosztás:

Címke: , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?