Pályaorientáció a kisebbeknek is

Pályaorientációs célra használhatnak egy tanítás nélküli munkanapot 2017-től az iskolák. Több általános iskolában, így a Lencsési Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában is éltek ezzel a lehetőséggel. A gyerekek számára színes programokkal készültek.

A pályaorientációs nap alkalmából rajzpályázatot is hirdetett az iskola az alsó tagozatosaknak „Mi leszek, ha nagy leszek?” címmel.

– Azért rajzoltam állatorvost, mert én az szeretnék lenni ha nagy leszek – mondta el a kisiskolás Endrei Lilien.

– Csomagküldő szolgálatos autót rajzoltam, mert ezzel szeretnék foglalkozni, ha  ha nagy leszek – újságolta Zimbrán Milán.

Míg sokan elképzeléseiket vetették papírra néhányan azt élvezték, hogy aznap nem kellett tanulniuk.

– Tornáztunk lent az aulában, papírrepülőt csináltunk, házakat hajtogattunk papírból – mesélte Puha Zalán Zoltán.

Ezen a napon, amíg a 7-8. osztályos diákok a CsabaParkban megrendezett pályaválasztási vásárra mentek, addig a kisebbek az iskolában ismerkedtek a különböző foglalkozásokkal. A programokat úgy állították össze, hogy a tanulók megtalálják benne az életkoruknak megfelelő tevékenységeket.

– Életpálya-teremtésről beszélhetünk, az esetükben olyan tevékenységeket kínálunk, amelyben kipróbálhatják a képességeiket, fejlődhet az együttműködési képességük, a kommunikációs képességük, a kézügyességük és természetesen az értelmi képességeik – fogalmazott a Lencsési iskola intézményvezető-helyettese, Hrabovszki Mihály.

Az intézményvezető szerint ez egy jó kezdeményezés, és  jövőre is szeretnék megszervezni.

– A felső tagozatos gyerekek közül egy-egy osztály választott egy-egy foglalkozást, tevékenységet, annak megfelelő öltözékben jöttek ma iskolába. A tantermeikben meg is mutatták a foglalkozásokat. Persze Békéscsabán élünk, ezért az egyik osztályunk kolbászkészítésben jeleskedett – fejtette ki az iskola igazgatója, Vida András.

A délelőtt zárásaként az elkészített papírrepülőket egyszerre repítették le a diákok az iskola aulájában.

 

 

Megosztás:

Címke: , , ,