Ha nincs honlap, nincs vendég

A turisztikai ágazat szereplőinek szervez előadásokat a piacvezető internetes keresőportál és a Magyar Turisztikai Ügynökség a fővárosban, és három vidéki városban – köztük Békéscsabán. A Digital Workshopok célja a magyarországi kis- és közepes vállalkozások digitális felzárkóztatása azért, hogy bevételeiket az online területen is növelhessék.

A turisztikai ágazat szinte minden területéről érkeztek érdeklődők a pénteki rendezvényre, amelyet a Csabagyöngye Kulturális Központban tartottak.

– Egyrészt nagyon fontos kiépíteni a kapcsolatokat a kkv-szektorral, akkor is, ha önkormányzati nonprofit kft.-nél tevékenykedem. Másrészt a legújabb, legfrissebb trendek ismerete nem egy elérendő cél, hanem egy alapvetés – mondta el Erdei-Kovács Zsolt, az Erkel Ferenc Kulturális Központ és Múzeum Nonprofit Kft. kommunikációs munkatársa.

A rendezvényen a Magyar Turisztikai Ügynökség kutatója arról tájékoztatta az érdeklődőket, hogy melyek azok a legfontosabb célok, amelyeket a 2030-ig szóló Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiában fogalmaztak meg. Váradi Zsuzsanna hozzátette: ezek között szerepel az, hogy a hazai turisztikai kínálatot digitálisan is elérhetővé tegyék. Ez a vidéki szervezetek számára is hasznos lehet.

– Ami a legjobban kézzelfogható az az, hogy az előadás segítséget nyújtott az online turisztikai kampányok megtervezésében. Amennyiben bármilyen hirdetést szeretnének a vállalkozások megjelentetni, ahhoz itt most nagyon sok új, fontos, és időszerű információt hallhattak – tájékoztatott Gulyás Péter, a Békéscsabai Turisztikai Egyesület elnöke.

Egy statisztika szerint a magyarországi vállalkozások 56 százaléka még honlappal sem rendelkezik, 30 százalékuk pedig sem időt, sem pénzt nem költ marketingre – tájékoztatott Balogh Gábor. A Digital Workshop oktatás-szervezője hozzátette: a tapasztalatok szerint ezek a vállalkozások egy idő után láthatatlanok lesznek.

– Egy olyan lehetőségről tartottunk tájékoztatást a helyi turisztikai kis- és középvállalkozásoknak, ahol plusz piacot tudnak nyerni. Segítettünk nekik abban, hogy egy kis támogatást kapjanak. Próbáltunk egy kis motivációt adni ahhoz, hogy még magabiztosabbak legyenek, még több eszközt próbáljanak ki. Ehhez a Digital Workshopot egy megfelelő eszköznek tartom – emelte ki Balogh Gábor.

A Békés megyei előadást a Csabagyöngye Kulturális Központ és a Békéscsabai Médiacentrum Kft. támogatta.

– Elérhetőek vagyunk Békés megye valamennyi településén, mint hírportál és televízió. Ezért azt gondolom fontos feladatunk az, hogy ha bármit hozzá tudunk tenni egy olyan dinamikusan fejlődő ágazat növekedéséhez, mint a turizmus, akkor ezeket a lépéseket meg is kell tennünk – hangsúlyozta Opauszki Zoltán, a Békéscsabai Médiacentrum Kft. ügyvezetője.

A Google Magyarország a társadalmi szerepvállalás jegyében idén indította el a Digital Workshop országos programját, amelyben ingyenes szakmai előadással és egy 1 órás térítésmentes személyes szakmai tanácsadással segíti a turisztikai vállalkozások fejlődését.

 

 

 

Megosztás:

Címke: , , , , , , , , , , , ,