Fáj a dereka? - Mozogjon!

2016. május 17. 03:39 | Balázs Anett

A derékfájás világszerte a leggyakoribb civilizációs megbetegedés. Felmérések szerint a tizennyolc év felettiek nyolcvan százaléka szenved élete során legalább egyszer, olyan egy hétig tartó derékfájásban, ami a mindennapi életét is jelentős mértékben befolyásolja.
Nem csak a felnőtteknél, de a fiatal korosztálynál, sőt már a gyerekeknél is előfordul a derékfájdalom – mondta el dr. Tóth János ortopéd főorvos. Ennek számos oka lehet, de jelentős része egyértelműen összefüggésbe hozható a helytelen tartással. A mozgásszegény életmód legsúlyosabb következménye akár gerincsérv is lehet.

- Hála Istennek ez az esetek nagyon kis százalékára vonatkozik. Ha ezt elhanyagoljuk, akkor a felnőtt korban tartósan derékfájóssá válik a beteg, aminek más egyéb következményei vannak. Az életminőség romlástól kezdve a munkaminőség csökkenésig egy hosszan tartó, káros és az egész életminőséget befolyásoló következménye lehet. Fiatal korban pedig károsodhat a teljesítőképesség, az aktivitást kényszerből csökkenteni kell és sporttevékenységből való kiesést jelenthet – figyelmeztet dr. Tóth János, a Békés Megyei Központi Kórház ortopéd főorvosa.
A hátfájdalmak nagy részében a csigolyák elmozdulása áll a háttérben. Ilyenkor a csigolyatest elmozdul az ideális helyéről, és helyi gyulladásokat, fájdalmat, akár bénulást is okozhat. Az egyik lehetséges megoldás, hogy az ember masszőrhöz fordul segítségért.

– Erre megoldást tudunk a masszírozással orvosolni, mégpedig úgy, hogy körülötte az izomzatot ellazítjuk, és minél erősebb minél jobb minőségű gyulladáscsökkentő krémet, olajat masszírozunk bele. Ezt egy nap lehet háromszor is: reggel, napközben és este lefekvés előtt, hogy a gyulladás, ami kialakult, lehúzni róla, így az izmok szépen fel tudnak lazulni, ezáltal az ideggyök vissza tud húzódni. Így megszűnik kompressziós nyomás amitől kialakul a fájdalmas probléma a gerincnél – mondta el Faragó Attila masszőr.

Az orvos és a masszőr is egyetértettek abban, hogy minden hát és derék körüli probléma megelőzhető a rendszeresen végzett testmozgással. Nagyon fontos, hogy egészen gyerekkortól kezdve figyeljünk a helyes mozgásra és testtartásra.

FEL